tisdag 8 april 2014

Slarvigt

8/4-14
Kall morgon,  inte alls roligt att kliva upp och byta om när de knappt är 10 grader i rummet. Svinigtkallt  verkligen! Började dagen med att plocka röda paprikor som vanligt men de var väldigt mycket dåligt så fick slänga en hel del verkligen. När vi var klara på den sektionen så gick alla andra bort till en annan medan jag plockade klart de två meterna på raden jag hjälpte till på. Påvägen bort så ser jag en himla massa bra och får ihop en hel hink på bara några få meter och de fanns betydligt mer att plocka men min hink blev full och jag hade inga fler så fick gå bort till de andra och sa då till Simone att kinesen inte plockade ordentligt då jag fyllde en hel hink där hon redan skulle ha plockat. De var nämligen kinesen som skulle ha plockat där men slarvat helt hysteriskt av någon anledning. Vi slapp i alla fall plocka så länge idag och vid fikat gick jag som vanligt upp i andra huset så jag slapp kinesen smackande rakt i örat. Efter fikat packade vi alla paprikor som vanligt fram till lunch och efter lunch plockade vi tomater. De var verkligen hur mycket dåligt som helst på de raderna! Jättemycket maskhål, 1 eller 2 av 10 var bra kanske så de tog en himla tid att fylla en hink och fransmännen plcokade som krattor som vanligt och missade hur mycket som helst och de var även galet långsamma! Vi började undra om de plcokade något överhuvudtaget då de inte verkade röra på sig. Daniel kom när två rader var klara och då fick vi gå tillbaka och sortera. Men de blev ingen lång dag idag utan 17.00 fick vi sluta och nu ligger jag nerbäddad i sängen och ska smörja in mina torra fula händer med handkräm och kolla film tills middagen är klar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar