torsdag 16 januari 2014

Jobbdag

Vaknade flera gånger av att jag frös inatt! Låg under täcke och filt men jag frös fortfarande! De var riktigt segt att kliva upp idag också! Så ont i kroppen så jag helst inte ville kliva ur. Men de har varit en soft dag, började med att plocka paprikor, åt nog mer än vad jag plockade men vi skulle ändå inte plocka så mycket, 40 backar och vi plockade 60 så de var ju ganska bra jobbat ändå tycker jag! Efter förmiddagsfikat så fick vi packa paprikorna och de var ganska enkelt jobb faktiskt eller de var svårt att avgöra vart de skulle, de bästa skulle till Perth och de som var för fula skulle till lokala affärer och de som var för fula för de skulle till gårdens egen marknad eller så skulle de slängas. De var de svåraste att veta vart man skulle skicka de. Efter lunchen så fick vi putsa vitlök men de gjorde vi bara i 30 minuter sedan fick vi sluta! Så härligt! Tog mig en skön dusch och sedan gick jag och vilade innan vi åkte till stranden. Men jag frös så badade inte utan satt mest under en filt och försökte värma upp mig. Men de var en riktigt fin strand, klarblått vatten, vit sand och berg. Väl hemma så vilade vi alla och sedan fick vi en sen middag men jag hade feber och mådde dåligt så jag slapp disken och fick gå och lägga mig. När jag skulle gå på toa så satt de en groda på toalettsitsen så jag ångrade mig och bäddade mer mig själv. Somnade men vaknade halv 3 av att jag var kissnödig och på väg till toan så ser jag grodan sitta bredvid kylskåpet men ingen på toan så kunde i alla fall få kissa den här gången!
Seg morgon, frös som vanligt och febern var ännu kvar! Men jag kämpade mig upp och gav mig ut i landet! Blev att plocka tomater fram till lunch och efter lunch så packade vi alla tomater, gillar att packa för de är inte så tungt eller jobbigt arbete och man är hela tiden nära varandra så man kan prata hela tiden. När tomaterna var packade så tog vi växthuset och gurkorna väldigt snabbt, 30 minuter för att vara lite mer exakt och efter de fick vi sluta. Härligt! Precis ätit middag och gjort klart disken så nu blir de att sova!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar