söndag 17 november 2013

Natt på sjukhus

Ja nu tog de ju inte slut där, jag sov typ hela dagen igår, var vaken endast några få timmar och de är inte alls likt mig att somna var som helst, när som helst, hur som helst. Dessutom hade jag ännu feber som gick upp och ner som en jojo så efter liten prat med sjuksköterskan åkte vi in till sjukhuset. Där fick jag berätta allt igen och de är ju inte alltid så lätt att förklara sjukdomar på engelska! Men de så att jag hade bra engelska, klart vi hade lite kommunikationsproblem men vi kunde prata runt de istället så de gick faktiskt förvånansvärt bra!
Blev sedan några timmars väntan på doktorn och jag hann att somna till några gånger. Först närmare midnatt eller något sånt fick jag komma in och lägga mig i en säng och bädda ner mig under en filt från värmeskåpet och en vanlig över så jag fick upp värmen. Herregud vad jag frös verkligen! Simon den snålisen hade med sig mitt ett lakan men inte fick jag de inte, nej jag skulle frysa ihjäl tyckte han! Tur sjuksköterskan var snäll och bäddade ner mig med två filtar där en dessutom var uppvärmd! Gjorde röntgen av lungorna men de såg bra ut. Den här gången gick de lättare att lämna urinprov men jag tror att de var helt okej, så tog de blodprover också och de tog hela jävla natten att få dem! Bara för att de inte har något eget labb på sjukhuset så måste de skicka iväg de och greja så de tog verkligen en himla tid! Men jag sov under tiden och vid 6 väckte de mig och kopplade bort droppet som jag fick för att jag var lite uttorkad. Proverna visade helt okej värden, en del var lite låga dock.
De misstänker nu att jag fått någon virusinfektion av typ myggbett eller något annat äckligt kryp. De tar dock flera dagar att få svar på de så tills dess ska jag nu ta de lugnt och dricka ordentligt. Med största sannolikhet så är de inget allvarligt utan jag kommer bli bra och virus kan man ju inte alltid göra så mycket åt. Så inte bli oroliga där hemma nu! Jag mår ganska bra och jag kommer snart må helt bra igen och kunna fortsätta min drömresa!

Så var de ju de där med smickrande bilder...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar