måndag 3 januari 2022

Uppdatering om resan

Mycket har hänt sedan sist jag skrev. Jag valde att skjuta upp min Panama-Mexico resa ett år och nu har det ju då gått ett helt år och resan blir av som det ser ut nu. Så i höstas betalade jag och har nu gjort alla förberedelser jag kan förutom bokat båtbiljett. 
Det börjar som sagt närma sig avresa men jag är inte fullt ut taggad eftersom världen ser ut som den gör och mycket kan hända på kort tid så slipper bli allt för besviken om resan ställs in. Men det är 11 dagar kvar om allt går som det ska!! 
Vi reser på den mest obekväma tid ever, vi ska träffas kl. 4 på morgonen! Så det innebär att jag måste åka upp dagen innan och kommer tillbringa kvällen och natten på Arlanda, känns inte värt att ta in på hotell för några timmar så får bita ihop och dygna helt enkelt. Hemvägen är typ lika dryg den då vi landar kl. 18 och inga flyg går och jag hinner inte med båten hem så måste hitta en plats att tillbringa kvällen och natten för båten går runt 11-12 nångång dagen efter.
Resan är 5 veckor och går från Panama till Mexiko så 8 länder kommer besökas. Har börjat se över vad jag ska ha med mig för det är ju trots allt nästa vecka som jag åker! Tränar för fullt på spanskan och vissa saker minns jag från högstadiet när jag läste spanska så tycker de går ganska bra faktiskt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar