måndag 14 oktober 2013

Magnetic Island och Whithaven

Tidigt i tisdagsmorse vaknade jag magsjuk. Inte det roligaste precis, för vid åtta tiden gick bussen som skulle ta oss till Townville och sedan skulle vi ta färjan över till Magnetic Island. Fick se delfiner i hamnen också. Själva resan gick bra men när vi kommit fram och checkat in så kom de tillbaka. Så de blev att sova tidigt för min del.
Nästa dag vaknade jag ganska tidigt, vi gjorde i ordning oss och tog bussen till apoteket. När vi sedan kom tillbaka så gick vi på safari. Fick först hålla i en krokodil sedan en papegoja som bet mig i armen värsta hårt! Fick mata den också med munnen! Sedan blev de att hålla i en koala! Matilda hette hon och var tre år gammal. Hur fin och go som helst! Dock rev hon mig ganska hårt på axeln men helt klart värt de! Sedan var det en orm som gick runt och även den var hur go som helst. Jag var aldrig rädd konstigt nog så jag skulle jag nog kunna skaffa mig en orm! När safari var över gick jag direkt och vilade, på kvällen så blev det pizza till middag och den var helt galet god! När vi sitter där spelas One Direction och jag frågar Simon om han hört den låten som är så likt euphoria men de hade han inte. Nästa låt som spelas, tror ni då inte att de var euphoria?? Det var en väldigt konstig känsla!
Nästa dag åkte vi ifrån ön och begav oss mot Airle beach.  Blev upphämtade av hostelet och fick checka in på båten och få  våran lilla blå väska! Den enda väska man fick bara med sig på seglingen. Hostelet var det bästa vi bott på hitintills, fräscht och lagom stort rum. Imorse när vi vaknade blev det att checka ut och sedan bege oss mot båten. Seglingen har gått bra, har tagit lite piller så jag ska nog klara mig. Har varit på whithaven beach och de var ju som att komma till himlen! Helt fantastisk! Hade några timmar där, och när vi kom tillbaka till båten fick vi se en gigantisk sköldpadda! Huvudet var ju lika stört som en handboll! Galet häftigt! Seglade en stund men nu har vi lagt ankare för natten.   Sovit som en stock insatt! Somnade redan vid 20 tiden men de va hur skönt som helst! Idag har vi snorkla två gånger och så har vi paddlar kajak. Nu har vi fått upp seglen så de gungar en del. Igår när vi gick mot båten började Simon och jag sjunga på the cup song och idag har halva båten den på hjärnan! Vi hade en liten uppvisning så nu lär väl ännu flera fastna på den! Känns bra att ha gjort avtryck men vi lär vara aningens hatade till slut! Men de är en bra sång verkligen! Vi fick åka i land på en ö på kvällen och se solnedgången! Alltid lika fint! Dock tycker jag att det mesta ser ut som hemma!  
Nästa kväll höll jag mig vaken lite längre, när jag skulle sova så var de så varmt så jag kunde verkligen inte sova. Jag måste ha kalla fötter för att kunna sova och de var hur varma som helst så de gick inte så bra. Sista dagen gick vi i land på en liten liten ö för att snorkla men jag var så trött på allt saltvatten i håret så jag låg bara och solade. Gick en sväng längs med strandkanten och lyckades bränna mig på maneter. Inte så skönt!
Har också under resan lyckats bränna hårbotten, fötterna och ögonen. Ögonen gör så fruktansvärt ont så nu kommer de att bli solglasögon framöver! Även läpparna är ömma och nariga så var på apoteket och handlade lypsyl med solskyddsfaktor i. Även en body lotion så jag äntligen kunde få känna mig fräsch! Handlade också en till bikini, en orange som jag tror kommer bli välanvänd! På kvällen var vi iväg på ett after party med alla från båten. Mådde inge vidare pga uvi så var inte så social.
  Sovit helt okej inatt, vaknade väldigt tidigt dock. Senare i eftermiddag kommer vi att fortsätta vår resa. Kommer åka buss från 17.35 till 2.15, känns sådär måste jag säga..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar