måndag 11 november 2013

Billigt land ibland

Har nu haft 5 dagar i rad på stranden så nu börjar man nästan tröttna.
Natten på Nomads var helt okej faktiskt, vi hade förväntat oss att de skulle vara värsta fest stället men de var väldigt lugnt och vi bodde med 12 andra och de kom in vid 23 tiden och skulle sova. Så de blev verkligen inte alls som vi förväntat oss. Vi checkade ut ganska tidigt och så gick vi till Coles och handlade inför kvällen. Blev som vanligt köttfärssås men de är verkligen så billigt här, 1 kg köttfärs för typ 30 kronor, ett kg pasta för knappt 4 kronor plus att de hade extra pris på dolmiosås så en burk kostade typ 8 kronor. Så de är verkligen billigt fast grönsaker och frukt är galet dyrt ibland, jag menar en avokado för 18 kronor är inte billigt! Förra året kostade ett kg bananer 120 kronor! Idag kostar de 12 kr för ett kilo. Så man handlar inte de allt för ofta, vattenmelon köper jag typ jämt fast jag vet inte vad de kostar men de är så gott så spelar ingen roll! Men jag tror de också kostar typ 12 kr för ett kilo. Så vissa saker är betydligt billigare här än hemma men vissa är betydligt dyrare. Typ kläder och så är ungefär det samma som hemma samma sak med typ smink, tvättmedel och sånt.
Nu har jag även bestämt mig för att jag kommer lämna Noosa nästa onsdag. Har bokat in alla nätter och betalat för dem så nu ska jag njuta av den sista tiden här. Kommer åka till typ Brisbane eller Gold Coast, jag vet att Brisbane är ganska tråkigt så tror jag inte blir särskilt långvarig där. Simon lämnar jag här och kommer åka vidare med en tjej från Sverige som kommer till Noosa på lördag. Så nu ska jag återigen se över min packning och se vad jag kan göra mig av med. Kommer nog lämna mycket av all mat till Simon så jag slipper släpa på de.   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar