måndag 4 november 2013

Ingen sömn...

Planen for dagen var att dra till stranden men sa blev de inte. Forst fick jag inte sova en blund inatt da de andra i rummet kom hem mitt i natten och de har ingen aning om hur man ar tyst och hur man visar respekt mot andra. De pratade och skrattade hur mycket som helst och sa lamner de dorren oppen och sa pratar och skrattar de i korridoren sa de ekar overallt! Fan vad lack jag blev! Precis nar jag ar pavag att somna sa ringer en av deras mobiler men ingen hor de sa telefonen ringer och ringer och ringer. Fan man blir ju galen!! Pa morgonen sa bytte jag rum och bor nu i ett lugnt 4 baddsrum och jag pratade aven med personalen om de som hande inatt och de var inte direkt glada over de men inte heller forvanade, de har fatt klagamal forr! Sa de kommer troligtvis att bli utkickade har ifran snart.
Ulla och jag pratade om stranden men vadret var inte sa bra som de utlovades sa vi gick pa stan istallet och handlade bland annat flip flop. Nar vi kandes oss klara pa Hasting Street sa tog vi bussen till Coles och jag hoppade av och gick till banken och fick mitt bankomatkort antligen! Fick aven hjalp att aktivera de och aven hjalp med att kolla att de fungerade i en ATM, bankomat. Allt fungerade som de skulle sa nu har jag ett australiensiskt bankkort. Gick till Coles och handlade lite twix och sedan gick jag tillbaka till hostelet da jag inte orkade vanta pa bussen, behover lite motion ocksa. Funderar pa att ta en springtur for vadret ar ganska bra for de men jag vet inte, orken finns inte riktigt dar sa de kanske bara blir mina 108 sit ups.
Simon verkar ha fatt jobb sa nu lar jag val bli ganska ensam om dagarna men jag letar jobb jag med som bara den. Har fatt svar fran nagra men alla working hostel ar typ fulla nu.. Andra jobb som jag hittar och vill soka till kraver att man har tillgang till egen bil vilket jag inte har och da ar jag inte sa intressant for jobbet trakigt nog! Men de ar bara att leta vidare, nagat maste de ju finnas!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar