onsdag 13 november 2013

Tråkiga dagar

Har haft riktigt tråkigt de senaste dagarna. Har sökt jobb för fullt men inte mycket till svar. Vädret är sådär också så de är inte direkt så att man kan dra på stranden. Igår låg jag i soffan vid poolen nästan hela dagen, kollade lite Mia och Klara och sedan bara försöka fördriva tiden med att bara ströa omkring.
Inatt har jag sovit sådär, vaknade mitt i natten och kunde inte somna om förens långt senare så jag sov länge idag! Strax innan 10 började jag vakna till liv och gjorde mig i ordning för att åka in till stan och ströa. Jag har nu också kollat igenom min packning och har inte gjort mig av med särskilt mycket men har ändå fixat en himla massa plats så har nu typ bara 2 väskor! Duktigt!
Skypa med Sebastian, Johan, Ingela och mamma häromdagen, tyvärr var de väldigt suddigt så såg inte så mycket. Dessutom så bröts de typ hela tiden. Skypa med mamma också häromdagen och direkt när jag satte mig utanför så kom det en svårt katt och satte sig bredvid. Så mysigt så! Fick veta att stackars Laisa är skendräktig, inte kul alls varken för henne eller någon annan. Men man är inte förvånad heller, så mycket moderskänslor som hon har för allt och alla. Vill hem och gosa nu! Har faktiskt ansökt om ett jobb också då man får hjälpa till på en kennel. Vet dock inte om de räknas in i andra års visum men jag hoppas de.
Ikväll är det pizza night så Simon ska ännu en gång försöka slå mina 13 slicer, men han kommer aldrig kunna slå de hur mycket han än försöker!
Annars blir de som vanligt en lugn kväll tror jag..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar