fredag 24 januari 2014

Min medicin är på vääg!!

Idag var Daniel på bättre humör och han har sjungit hela dagen. Vi började dagen med att plocka tomater fram till förmiddagsfikat och sedan skulle vi plocka paprikor men min astma ville såklart inte samarbeta, får inte in tekniken på den där sprayen vilket ger en lite smått panik och de gör ju inte direkt saken bättre..
Men jag plockade på med paprikorna men jag bad att någon skulle bära mina hinkar så de inte skulle bli så jobbigt så jag jobbade på ganska länge innan jag gick tillbaka och började packa körsbärstomater. Sen lunch som bestod av pasta och kyckling och så lite massage och knäcka rygg så jag nästan blev en ny människa! Efter lunchen så packade vi tomater, paprikor och zucchini och de tog fasen aldrig slut! Från 14 till 17.30 jobbade vi konstant utan rast med att bara packa! Vi var bra fnittriga där på slutet! Skrattade så tårarna spröt åt paprikor som såg roliga ut och att en av killarna gäspade! Inte ens roligt men vi vsr så slitna och hungriga så allt blev bara så roligt.
Jag ringde mamma och bad henne ringa min läkare och se om de kunde skriva ut ventoline diskus som hon sedan kunde ta ut och skicka till mig. De var inga problem så nu har jag snart min vanliga medicin här! Skönt då kanske jag kan börja andas igen!
Vi började städa vårat rum och killarna resten av huset medan vi lagade mat. Mest Aya som lagade och hon är ju helt underbart duktig på att laga mat! Lyckades dessutom äta två portioner med pinnar innan alla andra var klara! Jag har verkligen fått in tekniken på att äta med pinnar! Hihi
Nu blir de att sova för imorgon blir de picknick i Albany utanför biblioteket nästan hela dagen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar