onsdag 22 januari 2014

Stupid asthma!!

Redan på morgonen kände jag att min astma inte skulle vara snäll mot mig. Så när vi höll på att plocka paprikor så blev de bara värre och värre och tillslut började det sticka i händer och fötter så jag lämnade mina hinkar och gick tillbaka till huset för att ta några tabletter eftersom min inhalator är slut och jag tänkte fixa de i helgen. De hjälpte en del men man blir ju alltid lite smått slut efter så låg i min säng ett tag och sedan kunde jag försöka mig på att packa lite. Men skakig och yr som jag var så var jag tvungen att pausa lite då och då. På eftermiddagen så åkte Daniel in till Albany för att skaffa ny medicin och vi andra plockade tomater. När han väl kom tillbaka så hade han fått fel medicin! De på apoteket var tydligen jätteotrevliga och hade noll koll! I alla fall så började vi packa och jag blev tvungen att pausa lite då och då men tillslut så blev vi färdiga. Efter en behövlig dusch så pratade jag med mamma och jag ska ännu skriva ett meddelande till henne om saker hon ska skicka hit typ godis och dill chips!! Mumsigt!
Samtalet med mamma var också väldigt upprörande så gick till dammen och satte mig och funderade en massa. Satt där tills det blev mörkt och gick sedan tillbaka till huset och la mig i min sköna varma säng!  
Efter middagen var jag ännu ganska ledsen så Simone och jag satt och pratade väldigt länge och de blev sent i säng. Imorse så glömde Alexandra bort sitt alarm så blev väckt av de några gånger innan de var dags för mig att kliva upp efter bara någon timmas sömn. Dagen började med att plocka klart tomaterna vi påbörjade och sedan plocka mera, problemet var bara att jag inte hade någon som helst energi så de gick riktigt långsamt för mig och de fick vi ju såklart klagomål på. La mig och sov på morgonfikat och efter de så packade vi tomaterna och såklart blev de klagomål på att vi var för slarviga och långsamma. Efter lunchen så fick vi ännu mera skäll för att vi hade råkat mixa två olika sorters tomater och att vi var ordentlig korkade som inte fattade de! Han påstod att de var som att blanda gurkor och paprikor, de gör man ju bara inte för man ser ju att de är olika! Problemet är ju bara de att vi har inte gjort de här i över 10 år utan de var tredje gången vi  packade tomater! Men de var bara att skaka av sig hans utskällning och gå ut och plocka ogräs istället. Ganska enkelt jobb så de gick fort och vi fick avsluta dagen med att packa de sista tomaterna och städa. Simone hade varit i Albany och försökt få en ny medicin men de har inte diskus här så de blev en spray istället och den fattar jag mig inte alls på! Jag får allting på tungan istället! Måste nog öva in tekniken på den där så de lär väl ta några anfall innan jag vet hur jag ska göra!  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar