lördag 11 januari 2014

Mina dagar i Sydney

Jag kommer göra ett snabbt besök på Bondi beach men eftersom de är så himla dåligt väder så känns de inte så jätteroligt. Dessutom i vår när jag är färdig med mina 3 månader så är de höst här och då är de precis lika kallt och jävligt som nu. Så nästa gång jag åker till Australien, för de kommer bli en nästa gång, så är Sydney prioriterat så jag kan få se operahuset och Bondi beach när solen skiner! Japp de är min plan!
Tänkte besöka de idag men jag somnade om och vaknade vid 14 så ungefär 15 timmars sömn har jag fått, var vaken en stund imorse men annars har jag sovit nonstop!
Har inte ens vaknat när resten av rummet kommit hem mitt i natten! 5 pers vid olika tidpunkter och mer eller mindre fulla och jag har inte märkt ett smack! Måste ha varit väldigt trött!
Hur som så vet jag inte vad jag ska göra idag.. Sov ju så förbannat länge så jag lär nog bara ströa omkring.  Packa lite kanske eftersom jag troligtvis kommer besöka Bondi Beach imorgon.
Kom inte ur sängen förens närmare 16 så gick en liten runda på stan och kollade på folk typ. Packade när jag kom tillbaka och sedan gick jag och la mig igen.
Inatt har jag dock inte sovit lika bra då jag vaknat när de kom hem men somnade om lika fort igen. Kom upp tidigare idag så åkte till Bondi Beach och kollade in stranden, tyvärr var de alldeles för kallt för att kunna bada så de blev att doppa fötterna bara.
Låg en stund på stranden med regnmoln över som såg ut att vilken sekund som helst öppna sig men jag klarade mig faktiskt. Kollade in folk som surfade och för första gången har jag sett personer som faktiskt kan surfa! När jag rest har det bara varit nybörjare så de där med att kunna trixa osv har jag inte sett mycket av men nu fick jag se lite!
Drog därifrån efter typ 1 timma och åkte till Bondi Junction och gick på Kmart och handlade mjukisbyxor. Vet att jag skulle sparat de tills jag kom hem men seriöst jag kunde inte stå emot längre! Redan i affären när jag provade byxorna så riktigt njöt jag av att känna de där lösa tyget mot benen! Har inte haft de på snart 4 månader så de var så himla skönt!
Nu är jag tillbaka på hostelet och har tagit en dusch och packar en massa nu. Tror verkligen de kommer gå de här faktiskt! Kommer resa i ganska mycket kläder men de är för att få plats med allt, de får en ju att tänka på hur de ska gå när man ska hem men som sagt så kommer mycket av mina kläder att slängas när jag åker hem men just nu behöver jag de för att typ jobba i osv. Så jag tror nog att de inte kommer bli något problem när jag åker hem.
Blev akut sugen på mc donalds igår så jag gick dit igårkväll och åt innan de var dags för sängen. Blev väckt vid halv 2 av att tjejerna kom hem och en av dem var så full att hon inte fattade någonting och hon pratade i vanlig ton och höll på att gnälla om att hon mådde dåligt och att hon skulle ramla ur sängen. När en av hennes vänner sa att ingen i rummet sov och att de var dystra miner i rummet så trodde hon inte på henne men jag undrar verkligen hur man kan sova när hon höll på så!
De roliga är ju också att de 3 tjejerna är svenskar men de har inte fattat att jag också är de så de få gånger vi pratat med varandra har det varit på engelska! Så jävla roligt verkligen! Hade väntat  mig att de skulle prata något om mig men de gjorde de aldrig så jag misstänker att de tror att jag förstår lite svenska. För de pratade om alla andra utom mig! Eller så var jag inte så mycket att prata om haha
Anledning till att de blev så är att när jag hörde dem prata svenska första gången så sa jag "jaha, så ni är också från sverige" men de ignorerade mig totalt och så sa jag inget mer fast de pratade hur mycket som helst. När de sedan skulle gå ut så frågade de mig på engelska om de skulle stänga av fläkten och jag svarar på svenska "ja", men ändå fortsatte de prata engelska med mig så jag kände att se började bli jobbigt att säga att jag också är svensk så jag låtsades att jag inte var de och hade istället öronen på högsta volym för att höra om de sa något roligt men de gjorde de aldrig.
Hur som helst så hade jag jättesvårt att somna om efter deras väsen och ångesten började komma för att de var inte lång tid kvar innan klockan skulle ringa. Mem jag lyckades somna om i alla fall men sov väldigt oroligt och så ett och två så ringde både min och en kille i rummets klocka precis samtidigt! Så de var  upp och hoppa där vid kvart över 5 och packa det sista. Vanligtvis hade jag hämnas men jag gjorde inte det den här gången utan försökte vara så tyst jag kunde. Mörkt var de också så de var svårt att se men jag tror jag fick med mig allt. Gick i alla fall ut på gatan och gick till hörnet där bussen skulle hämta upp mig. Där satt en hora och väntade på kunder och jag tror hon var hög eller något för hennes kroppsspråk var lite märkligt. Hon fick i alla fall inga kunder utan hon gick vidare in i en gränd i hopp om att hitta någon.
Bussen kom och när jag klivit på ringde jag till mamma och grattade henne och pratade lite.
På flygplatsen så skrev jag ut mim biljett och checkade in min väska själv, 16.3 kg väger den nu så den har lagt på sig lite. Sedan gick jag igenom säkerhetskontrollen och de var inga problem alls! Härligt! Var lite rädd för de men de sa inget. Hade dessutom två handbagage men inte ens vid gaten sa de något. Så de gick himla bra för mig alltså.
Nu sitter jag på planet och har bara suttit här halva tiden ungefär så de börjar bli lite drygt! Men jag lyssnar på Abbas greatest hits och spelar spel på plattan. Dock har jag fastnat så kommer ingen vart så nu  har jag faktiskt lite tråkigt..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar