onsdag 29 januari 2014

Ännu ett astmaanfall

Middagen var underbar i måndags! Köttfärssås är ju aldrig fel! Hihi
Igår plockade vi paprikor och de två franska tjejerna hade en arbetsintervju som de åkte iväg på. Daniel lånade ut sin bil och han ringde även till farmen för att dubbelkolla när och vart de skulle.
Efter fikat så fick vi packa paprikor fram till lunch och efter lunch rensade vi ogräs. Jag och Aya jobbade på en rad tillsammans och jag jobbade på och gjorde 10 stolpar medans fransyskorna endast gjorde 2! Bra jobbat liksom.. Dessutom fick jag säga till dem flera gånger att inte sitta på plantorna men de fortsatte att göra de hela tiden i alla fall. Dryga typer! Sedan blev de att plocka tomater och Alexandra och jag fightades mera med ogräset än att plocka tomater! De var helt galet mycket ogräs som hade tagit över plantorna så de gick varken att plocka eller att ta sig fram! Så vi fick inte mycket gjort tyvärr men så är de ibland.
Jag avslutade dagen med astmaanfall som inte gav sig. När vi kom tillbaka så la jag mig på golvet och försökte slappna av men hjärtat gick i 200 och andningen gick ordentligt trögt och jag hade så ont i bröstet så jag nästan grät varje gång jag försökte ta ett djupt andetag. I tre timmar låg jag så, missade middagen för att jag inte kunde ta mig till huset och när jag äter så slemmar de igen så hemskt så andningen blir ännu värre.. Men de började ge med sig tillslut och när jag lyckades ta mig ut i allrummet så gjorde Alexandra macka till mig och sedan gick vi och la oss.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar