torsdag 30 januari 2014

Flodda fransyskor

Imorse så väntade vi oss att helvetet skulle braka loss här då fransyskorna berättade för oss att de skulle lämna farmen på morgonen och att de skulle tala om de för Daniel samma morgon. De berättade för Simone att de skulle lämna och hon gick till Daniel för att berätta de och han kommer tillbaka och börjar undra vad de håller på med hur de kan tycka att de är okej att säga till precis innan de drar istället för att säga till kvällen innan eftersom de redan hade bestämt sig och att de kunda lifta för att komma härifrån. Vi andra förstod inte heller hur fan de tänkte där, Daniel gör varje kväll en lista på saker som ska bli gjorda nästa dag och de finns massor att göra vilket de visste om så att göra så som de gjorde är bara så fel mot han och fel överhuvudtaget!  
Så vi hade väntat oss att de skulle bli en  jobbig dag för oss men när vi kom ut till fältet så hade han redan skakat av sig de och var på hur bra humör som helst. Eftersom min kväll kvällen innan blev som den blev så fick jag plocka långsammare och säga till när jag fyllt mina hinkar för att slippa bära dem själv. Efter fikat packade vi paprikor och jag fick ett anfall till så jag snubblade in genom våran "dörr" och ramlade ner på golvet där jag blev kvar en timma. Hade ingen ork att ta mig därifrån och hjärtat slog så de kändes som varenda revben skulle gå av. När jag väl kunde ta mig upp på benen så började de bli lunch så blev beordrad att sitta ner och ta de lugnt den sista halvtimmen.
Efter lunchen som jag tillbringade med att reda ut min medicin så blev de att packa och sortera tomater, de gick lite bättre och när de var klart så fick vi en snabb fika innan de var dags för att plocka tomater igen. Den här gången fick vi mera tomater plockade och vi slapp fightas med en massa ogräs. Påväg hem plockade vi med oss vattenmeloner som vi tjockade i oss när vi kom tillbaka. De andra fick hjälpa till att lasta av med lilla jag stod och åt av vattenmelonen och blev anfallen av en mus! Så jag kom skrikande ut genom huset och stod och kollade på när de andra bar de tunga backarna med tomater. Helvete vad tomater väger för övrigt! Vi kan inte fylla hinkarna mer än till hälften för att kunna bära dem, de är inte stora men fasen vad de väger!
De roligaste var ändå när de skulle lasta in grönsakerna så fick de se två flodda lamm ligga där inne, Daniels pappa hade nämligen skjutit fyra lamm samma morgon och gjort iordning två och lagt där, så när de undrade vad de var så sa Daniel att de var fransyskorna som låg där! Ojoj vad vi skrattade! Lammen ska för övrigt styckas på söndag så då ska jag dit och pilla med kniven, hihi!
De blev ju ingen dusch för mig igår så idag tog jag en underbart skön dusch och rakade benen och lyckades såklart skära mig i knävecket! Ajaj!!
Pratade lite med mamma och nu sitter man här och är hungrig och väntar på middagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar