torsdag 20 mars 2014

Radio intervju

18/3-14

De regnade idag igen så de blev regnkläder på och sedan ut i landet och plocka paprikor. Alla regnkläder är väldigt trasiga så alla springer runt med hål bak och så fort man böjer sig ner så spricker de lite till så vi hade väldigt roligt åt alla spruckna byxor. Efter fikat så packade vi alla paprikor ända fram till lunch som vanligt. Efter lunch så regnade de ännu lite men de hindrade inte oss med våra trasiga regnkläder,  vi gick ut och plockade en hel rad tomater. Alexandra hittade en snigel på en tomat som höll på att bajsa, himlq intressant för de har vi aldrig sett förut så vi studerade den och tyckte han kunde trycka på lite mera för de gick så långsamt haha
När alla tomater var plockade så hade vi inte mycket att göra så vi rensade vitlök och hade jätteroligt åt ljudet när någon tar i och man väntar på att personen ska lägga världens brakare. Kul liv vi har när vi skrattar så vi själva nästan lägger en brakare! Vi undrar ofta hur gamla vi egentligen är!
När vi slutat för dagen så sprang jag i duschen och efter så frös jag och tog då på mig Daniels mjukisbyxor och de var ju så stora att jag kunde dra dem ändå upp över brösten. Kände mig himla charmig där ett tag!
När Daniel kom tillbaka från Albany så hade han med sig mitt paket från mamma med mina dillchips i! Mumsigt värre men har inte fått smaka ännu för jag måste spara dem till på fredag! Kommer bli jobbigt men nu är de inte långt kvar så snart får jag äta dem.  

Vid 18.45 ringde Radio Gotland och jag hade min intervju. Kändes ganska bra men lät säkert helknasigt! Har inte lyssnat ännu på hur de lät men ska göra de på lördag.

Vid middagen så fick vi alla höra på hur kinesen smackade för fullt och vi alla sitter där och undrar vad vi ska göra. Hur säger man de till någon utan att låta allt för taskig? Typ alla blir äcklade och tycker de är jättejobbigt och äckligt att höra på. Hon tuggar först med munnen stängd men när maten minskar i munnen så börjar hon tugga med öppen mun och smacka helt otroligt mycket. Hon tog även upp tallriken och började sörpla upp såsen som fanns kvar på tallriken och vi alla satt och gapade åt hennes beteende. De är verkligen som om hon inte har något bordsskick överhuvudtaget trots att hon är nästan 30 år gammal! Jag har inte alltid de bästa bordsskicket men någon måtta får de väl ändå vara..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar