torsdag 20 mars 2014

Regnig dag

17/3-14

Har inte sovit särskilt bra inatt, någon har snarkat och själv har jag frusit så in i norden! Sover med långbyxor, långärmat, täcke och dubbelvikt filt plus att jag ligger på en filt också! De börjar verkligen bli vinter här nu! De är nästan frost om nätterna, fast inatt har de regnat och de gjorde de även på morgonen och förmiddagen. Så imorse stod vi alla och provade ut gummistövlar och försökte hitta regnkläder som inte var jättetrasiga men de gick väl sådär. Men bättre än ingenting! Vi tjejer fick i alla fall börja med att sortera vitlök och när de var nästan klart så plockade vi paprikor och när vi fyllt traktorflaket så var de fika. Efter fikat packade vi och de gick väldigt långsamt idag, ingen hade lust eller ork att jobba så vi fick peppa oss agt skynda oss så vi blev klara, 13.45 var vi klara och lat som jag var blev de bara en snickers till lunch, åt så mycket under morgonngfikat plus att jag åt så många paprikor när vi packade att jag inte var särskilt hungrig. Efter lunch plockade vi chili och man blir lika förvånad varje gång man jobbar med de två första fransmännen! De är helt otroligt vad långsamma de är!! När vi andra plockat två stolpar så har de plockat en halv! Daniel vill egentligen att de ska lämna farmen för de är dåliga arbetare men tror inte han vet hur han ska bli av med dem så därför är de kvar men de finns egentligen en anledning och de är att de är långsamma och slarvar otroligt mycket. Vi lyckades plocka klart hela raden på en timma så vi hade en timma till på oss att packa. När vi slutade så såg jag att radio gotland hade ringt så jag ringde dem men ingen svarade så jag satt och vaktade telefonen och tillslut fick vi tag i varandra. Så imorgon är de intervju på radion som gäller! Spännande! Måste nog fundera lite på vad jag bara måste berätta om.
Har precis ätit god middag och nu väntar sängen och så hoppas jag att jag sover bättre inatt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar