måndag 31 mars 2014

Rapande kines

29-31/3-14
De har regnat precis hela helgen! När vi  var i Albany så regnade de och var riktigt kallt, trodde jag skulle förfrysa. Skypade med mamma och fick för första gången sedan jag kom hit se en skarp bild på alla djuren! Fick prata med Maja, Qiwie och Laisa men ingen var särskilt pratsugen förutom Qiwie. Hon ville gärna synas i kameran och trycka på tangenterna. Saknar att få pussa och gosa med dem alla. Hann även skypa lite med Johan, Ingela och Sebastian innan allting la ner. Fina Sebastian var på prathumör och pratade på om de ena och de andra men ingen förstod vad han egentligen sa. Stora pojken fyller ju ett år om mindre än en månad! Börjar bli stor fasters lilla favorit kille!
Söndagen var även den regnig så all vår tvätt som vi tvättat i helgen var inte det minsta torr så de blev att hängda de inomhus och sätta på fläkten. Jag var ännu frusen sedan dagen innan så jag trodde jag aldrig skulle tina upp! Tog mig en varm dusch men jag frös ändå, fanns verkligen ingenting som kunde få mig varm igen! Hemsk känsla!
Idag måndag var de inte alls roligt att kliva upp, var så trött så när jag reste mig upp var jag helt yr. Men jag kämpade mig ut i landet och började plocka chili och vet inte hur många gånger jag höll på att bodyplanta buskarna för att jag var yr. Men de gick ganska bra, vi fick ihop en hel del. Plockade fram till fikat och under fikat så la kinesen av världens rap rätt i örat på mig och hon bad inte ens om ursäkt! Så jävla äckligt! Vet att i hennes land gör man så men man får väl ändå försöka anpassa sig till det land man kommer och här är precis som i Sverige, man ursäktar sig om man råkar rapa och framförallt om man gör de rakt i örat på någon annan! Usch blev verkligen galet äcklad av de och irriterad för att hon inte bad om ursäkt!
Efter fikat i alla fall så packade vi paprikor och lastade även av och fick en sååå rolig syn, kinesen tog sats för att orka lyfta upp en back knappt en meter över marken! Hon liksom sprang och så slängde hon upp backen och bara för de hade hon sönder hur många som helst. Vi andra ställer bara upp backen som om de vore på ett bord för de är ungefär så högt de var så de såg verkligen otroligt roligt ut! När vi var klara och lastade in i kylrummet så frågade hon om de skulle vara en back till på en stapel och vi alla sa ja men ändå ställde hon backen brevid. Då frågade jag henne varför hon frågade om hon ändå inte tänkte ställa upp backen där men de visste hon inte. Nehe men de var ju logiskt! Jag verkligen stör mig på allt hon säger och gör för hon är verkligen så otroligt... Konstig, eller jag hittar inte riktigt rätt ord men hon är verkligen annorlunda och för mig på ett negativt sätt och då stör jag mig bara på allt hur mycket jag än försöker att inte göra de.
Lunch blev de inte förens halv två och då hittade Simone två redback spindlar och de är tydligen giftiga. Blir man biten måste man till sjukhus och få medicin, tror inte man dör om man inte har nedsatt immunförsvar men man mår riktigt dåligt ett tag. Läskigt men de är väldigt ovanliga så vi kommer nog inte se flera på ett tag.
Efter lunch har vi plockat paprikor i alla färger som vi kommer packa imorgon. Kommer nog plocka tomater imorgon också men annars har vi nog att göra med packning av alla paprikor och chili.
Ligger nu nerbäddad i sängen och försöker få upp värmen,  fryser verkligen galet mycket nu när de är vinter här och man inte är förberedd med rätt kläder.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar