fredag 28 mars 2014

Freeeeedag!!

28/3-14
Jag undrar verkligen hur jag sover! Imorse vaknade jag utan mina pyjamasbyxor! Jag har alltså lyckats ta av mig byxorna i sömnen! Fattar verkligen inte hur de gått till!
Vi började med att packa röda och gröna paprikor och packade tomater, allt på bara två timmar! Jäklar vad bra vi har blivit alltså! Efter fikat så plockade vi två rader med chili och de var första gången de plockades så de var inte jättemycket på dem men vi fick ihop ganska många backar ändå. När vi plockat klart chilin så blev de att plocka röda paprikor och de var så varmt! Trodde jag skulle få värme slag där ett tag för de var verkligen galet varmt! Jag lyckades dessutom få en massa saft från en rutten paprika rakt i ansiktet och i håret! Så jävla äckligt!! De är nog en av de värsta lukterna jag har känt för de är så otroligt frän lukt som luktar lång väg! Så de första jag gjorde när vi kom tillbaka till huset var att skölja hela ansiktet och håret för att få bort den vidriga lukten! Bytte om lite snabbt till shorts och linne också och sedan blev de att lasta av lastbilen, vi hade plockat över 100 backar , med paprikor så trodde aldrig de skulle ta slut men de gjorde de och vi fick lunch. Dock var jag inte alls hungrig och de var så varmt så åt bara en sallad och satt sedan och solade en stund och fick en himla massa färg på den korta stunden, solen är verkligen stark här alltså! Efter lunch packade vi alla paprikor och chili och vi hade att göra ett par timmar! Från 13.30 till 16.15 höll vi på att packa allting och när vi var klara fick vi sluta! Spelade då lite fotboll med italienarna innan jag gick in och började städa. Hann inte långt innan Alexandra kom och jag kunde få gå och duscha mitt äckliga hår! Tvättar ju bara håret två gånger i veckan så efter en hel arbetsvecka är de bra äckligt! Men de är för att varje fredag så städar vi och byter sängkläder osv och då vill man ju vara ren och samtidigt så vill man inte tvätta de för ofta så två gånger i veckan får räcka och de brukat funka ganska bra men nu har de varit så dåligt väder så håret har blivit helt äckligt av de.
Har nu ätit god middag, Alexandra och jag har gett varandra massage, vi har hängt upp tvätt och jag har även räddat en höna från räven. De var nämligen en höna som ännu sprang lös ute så jag försökte jaga iväg Charlie då hon bara skrämde hönan ännu mera och tillslut fick jag tag i den och bar in den i hönsgården. Så nu lever den mera tryggt från räven, känns alltid bra att kunna rädda liv!
Kommer nog sova tidigt  ikväll och imorgon blir de Albany som vanligt!  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar