fredag 10 februari 2017

Fallet

Hade verkligen sjukt svårt att somna inatt, låg vaken till typ 3 innan jag somnade till men vaknade ganska snart igen. Fattar inte varför jag fått så himla svårt att sova den senaste veckan.
Vaknade i alla fall runt halv nio och packade ihop mina sovgrejer och gick till loungen och kollade Facebook när Stefan kom och frågade om jag ville hänga med till fallet och självklart ville jag det så jag sprang snabbt och bytte om till bikini och letade fram ett par korta träningsshorts, packade väskan med kamera, solkräm, Mariekex, vatten, ett linne och pengar och tvingade med Tommy så gick vi mot fallet. Var sjukt varmt, 30 grader eller nåt åt det hållet så en perfekt dag att spendera i parken. Ångrar inte en sekund att jag endast hade bikini på mig då man blir dyngsur verkligen, de flesta vi mötte sa även det att vi hade på oss den perfekta klädseln för att vara där.
Fallet var verkligen sjukt maffigt! Gick längsmed hela fallet och det blev bara häftigare och häftigare för varje stopp. Ljudet av fallet hörs ju flera km så den kraften i fallet är helt obeskrivligt starkt, där vill man verkligen inte hamna! Då vattnet kommer med sådan kraft så regnar det ju typ konstant och det droppade om oss när vi gick därifrån. Tommy hittade en blomma som han plockade upp och det såg ut som en leksaksblomma så jag skulle känna på den och då exploderade blomman och började ryka! Skit läskigt men jäkligt roligt också! Haha
Var sedan på ett café bredvid camping och åt god mat och hade det mysigt innan det bar tillbaka till campingen där jag satte igång och tvätta upp allt det jag behövde tvätta. Känns ju inte rent för fem öre när man måste tvätta allt för hand men att betala typ 10 dollar per strumppar eller 15 dollar för ett par byxor, man blir ju ruinerad ju! Men jag hoppas vi hamnar någonstans i Namibia där det finns tvättmaskin så man kan tvätta upp allt ordentligt.
Resten av dagen har spenderats vid poolen och druckit smoothie som fan. Så jävla gott verkligen så kan dricka typ 10 stycken lätt!
Var lite på marknaden intill och köpte faktiskt ett armband, är väl egentligen ett hippie/marijuana armband men Zimbabwes flagga har ju de färgerna.
Nu blir det sova för tidigt imorgon så ska vi styra bussen mot Botswana och safari!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar