lördag 11 februari 2017

Elefanter

Sov nästan som en prinsessa inatt, i alla fall första timmarna! Somnade runt 22 och vid 12 hade Tommy och Josefine gått och lagt sig och då hade jag tydligen gett dem värsta arga minen och satt mig upp och sedan lagt mig ner igen. Har inget minne av de så måste gjort de i sömnen. Men sen när snarkningarna kom igång så vaknade jag såklart. Det är som att min hjärna vill jävlas med mig och liksom väcker mig när någon snarkar så jag ska bli irriterad och inte kunna somna om på länge. Sorry alla snarkare men fan vad jag hatar er när ni snarkar! Inte annars, bara vid snarkningar!
Var en tidig morgon men det tog en bra stund innan vi kom iväg.
10 stycken skulle åka hem så vi sa hejdå och lämnade dem på campingen och åkte vidare till Botswana. Gränsen in i landet är ju helt sjuk! Alla skulle ta sina skor och gå igenom ett särskilt bad för att bli av med bakterier, sedan skulle de gå igenom allas resväskor för att kolla så vi inte smugglade in kött, mjölk eller frukt plus att de ville se att vi inte hade skor som vi inte badade. Skitknöligt verkligen och inte nog med det så var de närmare 40 grader ute! Höll ju på att dö värmedöden! Vi lagade lunch på en parkeringsficka och det som blev över, ganska mycket faktiskt gav vi bort till de som bodde bredvid och såg ut att behöva lite extra mat och de tog tacksamt emot de. Åkte sedan ett par mil innan det var dags för oss att bada skorna igen och även däcken på bussen skulle bada. Grejen var bara den att de där badet gjorde en typ ännu skitigare för de var typ som skitiga vattenpölar man skulle gå igenom.
På campingen så drog alla till poolen de flesta vi gjorde eftersom vi åkt i en buss som var runt 38 grader. Äckligt varmt alltså, de barra rann om oss!
När vi alla låg i poolen så kom det plötsligt en elefant och drack vatten i den lilla sjön som ligger i mitten av campingen. Helt vild men antagligen van med människor nära för den var inte rädd för oss. Satte mig på en mur och bara kollade och fascinerande mig över hur nära jag befann mig från elefanten, max 15 meter från en helt vild elefant! Så sjukt!!! Åt sedan mat men var inte supergott, det serverades nshima med salsa, fiskgratäng, grillade revbensspjäll, grillad kyckling och sallad. Salladen var typ det enda som var gott men börjar tycka mer och mer om nshima faktisk. Fick även en kattunge i knät helt plötsligt, så himla söt unge på ca 4-5 månader som kom och la sig i mitt knä och ville gosa och det säger ju aldrig jag nej till!
Rätt som det var så kom det ytterligare en elefant så två stycken vandrade omkring här och försökte undvika varandra så mycket som möjligt, stod och bostaden tänderna och rätt som det var så gick en av elefanterns förbi bara typ 10 meter ifrån! Alltså de är så sjukt så kan inte ens beskriva!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar