tisdag 7 februari 2017

Har de sjukt bra här!

Mötte upp de som kom med flyget och vi gjorde oss alla hemmastadda och satt och pratade i några timmar innan resten av gänget kom. Blev indelade i olika bussar och jag reser i Bullbussen. Skulle egentligen ha åkt i Billbussen med tanke på att jag kallas Bill men jag trivs i Bullbussen så de går bra. Hade en gemensam middag och försökte lära känna alla som kom. En till gotlänning är med på resan men ingen jag känner till.
Sov uselt på natten då de var hundar som skällde konstant och Josefine som hade flugit var sjukt trött och snarkade och jag hare glömt mina öronproppar och ville inte väcks henne så fick försöka vila så mycket jag kunde. Lyckades få 7 myggbett och de är gigantiska och kliar i evigheter så benen är inte vackra med alla myggbett, utslag och blåmärken!
Dagen efter spenderades i Lusaka på ett köpcentrum och handlade ett par jeansshorts och två linnen så ska slänga bort lite av de skitiga kläderna jag har.
Var även på en marknad men den var helt värdelös! Vi är inte intresserade av begagnade kläder, skor eller väskor, inte heller korv, majskolvar, tomater, ananas eller någon annan frukt vi inte vet vart den kommer ifrån. Vi vill ha souvenirer men de fanns inte någonstans på den marknaden. Vi var åtta personer som hängde ihop och vi fick tag i en taxi som skulle ta oss tillbaka till campingen och vi fick priset 150 kwa men efter en bit så höjde han priset till 200 då det var längre än han trodde plus att han sedan plockade upp någon främling som skulle visa vägen som även han ville ha 100 kwa så vi fick betala 300 klä, är inte mycket egentligen men vi blev ordentligt lurade faktiskt!
På campingen så fanns det en bar som serverade mat så vi beställde men efter en timma kom maten till alla utom en som fick vänta ännu en timma på mat! Alltså på riktigt!! Vänta två timmar på att få mat som dessutom inte alla var vad hon beställde. Nej de var verkligen sjukt dåligt men this is Africa!
Måndag klev vi upp halv sex och lämnade campingen vid 7 och sedan spenderades resten av dagen i bussen då vi åkte till Victoria fallen. Så nu befinner jag mig alltså i Zimbabwe och bor på en sjukt fin camping som är nybyggd.
Josefine, Tommy och jag bestämde oss för att sova utomhus inatt och herregud vad underbart de var!! Varmt så kläderna blev för varma, påslakanet låg bredvid nästan hela natten och så lite sköna vindpustsr som drog förbi lite då och då.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar