måndag 6 februari 2017

Sista dagen

Söndagar är vår lediga dag och jag vaknade tidigt och solen lyste så gick och åt en skål med Coco pops och gjorde sen en del tvätt och gick sedan för att äta ännu en skål med Coco pops. Satt sedan med Christina och bytte bilder och då kom Thalita och undrade om någon ville följa med henne på hennes arbetsdag och de ville såklart jag! Blev så exalterad så glömde helt bort att säga hejdå till Tatiana och Vincent som lämnade projekt. Vi åkte så jag kunde säga hejdå till escape artist och sedan åkte vi till en jättedålig kommer som låg i skogen. Jag fick testa att ta blodprov med en spruta på halsen och de kändes läskigt med det gick hur smidigt som helst. Gav henne också antibiotika och smärtstillande och när hon var lite mera med så drog de upp henne stående och vi hjälptes åt att få ner en slang i magen och fyllde sedan magen med 20 liter vatten och när vi sedan gick därifrån så stod kon ännu upp och man kunde se i ögonen att hon var med igen. Hoppas hoppas hoppas kon blir bra!
Vi åkte sedan till the orphanage och kollade in chimpsen där och kollade hur katterna mådde efter operationen och de verkade må bra, dock hade en av dem fått en ordentlig infektion så stygnen hade gått upp men de såg för ofräscht ut för att sy det igen så den stackaren får gå runt med blöja för ett tag tills Thalita bestämmer när det är nog. Vingklippte även en papegoja och oj vad den skrek men nu kan den inte rymma på ett tag.
Kände mig verkligen nöjd med dagen, var så ledsen dagen innan när jag fick min dag förstörd men min räddare i nöden såg till att jag fick chansen att säga hejdå till schimpanserna och hjälpa en jättesjuk ko På kvällen hade Christina lagat pasta med grönsaker, sjuk gott så tog två gånger och efter någon timma så åt jag dagens tredje skål med Coco pops och precis innan han skulle sova så tog jag en skål till. Säger då det, Thalita har piller för det mesta.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar