onsdag 1 februari 2017

Helgen

Lördag och jag fick kämpa mig ur sängen, mådde sjukt illa men ville verkligen följa med till schimpanserna, är ju bara på Chimfunshi två veckor så ville ta varje chans jag fick. Såg på när de andra höll på med Behavior enrichment, mådde allt för dåligt för att delta och kände mig inte tillräckligt bra för att gå för nära då man behöver vara på sin vakt hela tiden och som jag mådde var de svårt att hålla fokus. Medan de andra städade utfodringsrummen låg jag i gräset och mådde dåligt men jag försökte hjälpa hjälpa till så gott jag kunde.
Till lunch blev jag serverad en fruktsallad och efter två timmar så kämpade jag ännu på med den så vi bestämde att medan de andra åkte till secret garden och plockade mango så skulle jag stanna och äta upp min skål med fruktsallad och hänga inne vid Thalita veterinären och kolla på bajs i mikroskop. Vi såg en hel del intressanta små varelser som kröp omkring faktiskt. Efter 4 timmar hade jag äntligen ätit upp min fruktsallad men mådde inte direkt bättre efter de.. Fick sedan åka med Jo och hämta de andra då bilen gått sönder och sedan försökte vi oss på att göra en kaka då Christina fyllde år. Tillbringade några timmar i min säng och på kvällen skulle vi grilla men efter att jag mått så dåligt i flera dagar och värst när jag ätit så blev jag rädd för att äta för att jag visste att jag skulle må dåligt. Men jag satt med Thalita och kämpade på och de tog omkring 2 timmar att äta upp och efter de mådde jag såklart dåligt igen. Frustrerad av att ständigt må så illa och ha kramp i magen och inte kunna äta gjorde mig otroligt ledsen så grät långt in på natten.
Söndag är ledig dag och jag låg i min säng fram till två på eftermiddagen och sedan gick jag över till Thalita och gosade med hennes katt Shadow. Kom även fram till att jag skulle sluta ta malarone för att de var se som gjorde att jag mådde så dåligt.
Satt vid Thalitas i flera timmar och sedan kom Sylvia med en av katterna som blivit kastrerad i veckan, den hade lyckats dra upp alla stygn så de blev att göra om allt igen. Så självklart assisterade jag under operationen som skedde på verandan med pannlampa på. Det är så det är när man bor mitt ute i skogen och inte har tillgång till allt man önskar. Men de funkar det med, katten blev sydd och fick en fin blöja på sig. Spenderade sedan resten av kvällen i sängen och somnade ganska tidigt.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar