lördag 18 februari 2017

Illegalt i Angola

Sov bra även inatt, var lite kyligt under natten så fick dra över lite av sovsäcken sover ju annars med bara påslakan för de är så varmt trots att jag sover på taket på bussen.
Efter frukost så åkte vi vidare till en liten stad som jag just nu inte minns namnet på men där shoppade jag på mig ett par jeansshorts som jag inte kan ha och ett brottarlinne och en rosa oversize tröja, är i storlek xl men ser ut att vara typ medium. Mysig i alla fall så den lär jag nog bo en hel del i. Shoppade också en jäkla massa vatten och en kylbag så man kan hoppas att hålla drickan lite sval i alla fall. Handlade även en sydafrikansk adapter men min kontakt passade inte så vår chaufför skar till adaptern så nu passar den men behöver än så länge inte använda den.
Josefine och jag bestämde oss för att hyra en stuga på campingen men de var slut så blir att sova på bussen. Men hoppas de är bra pris på nästa ställe så man kan ta en stuga då.
Har ikväll varit iväg på en liten tripp till Angola. Bor nämligen precis vid en flod och på andra sidan ligger Angola så vi åkte en liten skruttbåt över till andra sidan och tog kort, så jag har bevis på att jag varit illegalt i Angola! Hade ett åskoväder över oss och såg en blixt som på riktigt gick från Namibia till Angola! Sjukt häftigt! 
Blev bjudna på mat ikväll och åt så jag höll på att spricka! Tog mat 3 gånger så gott var de!
Imorgon ska vi besöka en skola och gå en tur i byn ska bli intressant att se hur en skola ser ut, ska vara en europeisk skola men vad det innebär är lite oklart.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar