onsdag 15 februari 2017

Lite allt möjligt

Vid åtta tiden rullade bussen mot nästa stopp, Namibia. Var en ganska lugn resa, massor av åsnor på vägen men både utcheckningen från Botswana och att komma in i Namibia gick otroligt smidigt. När vi kom in i Namibia så öppnade sig himlen så de nästan forsade in i bussen. Var en guppig väg in till campingen så la mig ner och drog en sjal över huvudet och lyssnade på musik så de gick ganska smidigt ändå.
Fick panik när jag kom till campingen och såg mig omkring, det finns fler toaletter här än vad de finns i resten av hela Afrika! Inte riktigt kanske men många är de och alla är speciella på sitt sätt. Det är riktiga toaletter men de är helt och hållet utomhus. Inga väggar, tak eller golv utan du får sitta inne bland massa träd och hoppas att de inte kommer regna men en jävla massa kryp, myggor och löv får man räkna med. Samma sak med duscharna. Men har vant mig lite nu men man är ju inte taggad på att gå på toa utan man håller sig så länge de går.
När de blev lite för mycket gick jag iväg och satte mig på en sten och tittade ut över floden och rätt som det var så hörde jag ett prassel och sedan ett plask i vattnet precis nedanför, strax därefter så simmar en mörk lång krokodil förbi under vattnet. Då kände jag att de var dags att gå.
Det finns tre hundar här och en av dem har jag haft en känsla av att något inte riktigt stämmer med, kan inte sätta fingret på vad men de är något fel på hunden och senare under kvällen fick jag veta att de andra två hundarna är syskon och de har parat sig och fick då en liten inavelsvalp. Så där fick jag ju en förklaring till vad som är fel. Nu är de kastrerade i alla fall så det lär inte bli fler som tur är.
Sov bra under natten trots att jag blev väckt ett flertal gånger av att en magsjuk person klättrade över mig för att ta sig till toan. Allas magar börjar göra uppror här nu så det är bara att vänja sig. Det blir mycket bajs och kissprat här när man lever så nära inpå varandra hela tiden. Lite obekvämt i början men man vänjer sig snabbt för de pratas om det hela tiden verkligen!
Har själv inte mått så bra, kännt mig febrig och yr och ont i magen så har legat och sovit största delen av dagen, var uppe och åt lite lunch och gick sedan och la mig igen och sov fram tills kvällsmaten. Mått betydligt bättre under kvällen men sjukt trött så har faktiskt gått och lagt mig trots att klockan inte är mer än 9.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar