måndag 13 februari 2017

Typ värmeslag

De senaste två dagarna har de varit extremt varmt. Särskilt på bussen då det inte finns någon fläkt och när vi lämnar bussen så måste vi stänga alla fönster och dra ner gardinerna så när vi måste igenom kontroller och grejer så får vi ofta stå utomhus i solen när de är typ 30 grader och sen kliva in i en buss som är närmare 40 grader är fan inte skönt alltså.  All dricka man har tar bara 5 minuter innan den är lika varm som när man duschar! Som mest har det varit 47 grader i bussen!!
Mitt matlag hade matdag igår så jag fick snällt kliva upp vid halv 7 och hjälpa till med frukosten för klockan 8 var det dags att åka vidare.
Åkte till staden Maun och åt mat och handlade lite vatten och gottigheter innan vi började den hemska vägen till nästa camping. Guppade som fan så blev åksjuk och mådde illa i flera timmar efteråt. Gick till poolen och tänkte svalka mig men den var ju det vidrigaste jag sett! Grön och full med bruna beläggningar längs med botten och kanterna. Aningens motvilligt doppade jag fötterna men de tog inte lång tid innan jag drog upp dem igen. Började känna mig mer och mer konstig och tog en kalldusch men kände mig precis lika varm som innan och kände mig mer och mer yr för varje minut. När vi satt ett gäng och väntade på maten vi beställt så blev det bara värre och värre och jag försökte streta emot men tillslut svartnade det för ögonen och jag låg på backen. Minns inte alls men har fått berättat för mig att jag ramlade ner och vart helt lealös och när de försökte få i mig vatten så kräktes jag. Såklart alla var oroliga och ville veta vad som hände men de blev lite för mycket så de bar mig till en stuga med AC så jag fick ner värmen i kroppen. Började även krampa i framförallt benen, sjukt läskigt men hade en helt fantastiskt duktig sjuksköterska som behöll lugnet hela tiden och kunde även förmedla lugn så det kändes väldigt bra!
Efter ett tag så kunde jag dricka lite vatten och efter typ 2 timmar så var min beställning klar så fick min middag serverad på sängen och mådde så sjukt mycket bättre efter de. Fick sova i stugan med AC men jag svettades ändå som en gris! Hann med att kissa hela 2 gånger innan jag somnade så var jag uppe en gång till under natten.
Sov sedan som en prinsessa och blev väckt vid halv 12 nästa dag och blev då beordrad att äta upp en macka de lagt in under morgonen och såklart dricka vatten. En timma senare gav jag mig ut till poolen och alla andra som hängde där. Mådde betydligt bättre och drack vatten för fulla muggar och för den intresserade så kissade jag hela 10 gånger den dagen! Typ 9 gånger mer än vanligt! Tog det lugnt hela dagen och fick sova även nästa natt i stugan och sov så gott så även den natten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar