torsdag 30 mars 2017

Hem igen då

Kändes så trist att lämna SAVE och Saltycrax, känns som jag bott där i evigheter och att de är mitt hem nu. Hanna lämnade tidigt på morgonen så fick säga hejdå kvällen innan och jag sov som en stock hela natten. Klev upp vid typ 9 och packade det sista och bara hängde runt, pratade med lite personer och lekte med en liten valp och sa sedan hejdå till Aron och några andra som jag umgåtts med. Gick sedan till Saltycrax och gosade med Freddy en sista gång och dessutom snodde jag åt mig en t-shirt som jag väntat på i två veckor.
Pussade och gosade med Freddy tills klockan var 12 och då beställde jag en Uber till flygplatsen. Var världens längsta kö till incheckningen och när jag kom fram till disken så visar vågar 27 kg, mer än när jag åkte! Fattar inte vad de är som väger så mycket med tanke på att jag lämnat kvar en himla massa kläder, shampo och balsam, skor, handduk och sängkläder. Men men fick betala drygt 100 kr per kilo, fanns ju inte mycket annat att göra.
Flygresan till Johannesburg kändes supersnabb, två timmar bara men kändes som knappt en timma.
Hade sedan tre timmar i Johannesburg och de var precis lagom för de tog närmare två timmar att hitta till rätt terminal, gå igenom säkerhetskontrollen, gå igenom passkontrollen och sedan gå till rätt gate. Så sista timmen spenderade jag med att gå och titta i varenda souvenirshop, älskar att gå i souvenirshoppar! Hittade dock inget från Zambia, de enda landet jag inte har någonting från! Men de ska jag fixa när jag kommer hem för ska beställa lite grejer nämligen.
Flygresan till Tyskland och Munich var sjukt dryg, kunde verkligen inte sova något alls och dåliga filmer och musik på skärmen så hade verkligen dundertråkigt! Dessutom så sa kaptenen att vi skulle komma fram en halvtimma tidigare men just då blev det fel på en toalett så vi kom iväg sent och blev en halvtimma sena istället så hade lite smått panik att hinna till nästa flyg! Fick skynda mig som fan och trodde jag skulle dö lite där ett tag, kom fram precis i tid till sista boardingen. Sjukt stor flygplats så kändes som jag gick från ena änden av byggnaden till andra och inga vagnar att lägga bagaget på heller. Blir sjukt tungt att bära 8kg på ryggen plus bära runt på en kasse med grejer som har trådar till handtag.
Nästa plan var inte alla många personer med så hade ett helt tresittssäte för mig själv så passade på att sova en timma och sedan kollade jag på utsikten som visade Gotland! Sjukt coolt verkligen att se hela Gotland och konturen och de ser verkligen ut som på kartan! Haha förvånande va?!
Framme på Arlanda så checkade jag in min väska igen och fick betala 240 spänn för övervikten, lite osynkade vågar har de med, ena vågen visade 27 kg och den andra visade 29 kg! Betalade dock för 27 för de är faktiskt vad den har vägt resten av resan och jag har inte tryckt i något under resan, lite svårt att göra de när jag inte ens sett till väskan på hela resan! 
Tillslut kom jag fram till Gotland och hem och gosa med mina älskade katter! Det tog några sekunder innan de fattade att de var jag men Qiwie däremot fattade direkt när hon såg min väska i hallen att här är det någon som gömmer sig. Hon blev så glad när hon hittade mig och hoppade och strök sig och var bara otroligt glad! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar