söndag 26 mars 2017

Clifton Beach och Table Mountain

Helgen såg mörk ut i fredags, ville så gärna till Clifton Beach men de skulle vara sjukt blåsigt hela helgen men i lördags alltså igår så var de inte så farligt blåsigt så drog faktiskt till Clifton Beach och solade och doppade fötterna i det iskalla vattnet. Kollade solnedgången och tog sen en Uber in till waterfront och åt middag innan vi återigen beställde en Uber och åkte hem. Frös som fan igår kväll så letade desperat efter en filt och hittade faktiskt en i ett köksskåp i hus ett så snodde med mig den och oj vad bra jag sovit inatt! Inte frusit en enda gång! Sjukt skönt! Vaknade vid halv nio idag och kollade om Table Mountain cabelcar var öppen och det var den!! Jippi så skickade till Hanna och Aron och de var på så vi åkte dit och insåg att kön var extremt lång så vi köpte snabbt biljetter via nätet och ställde oss sedan i den kortare kön. Köade max 30 minuter och hade vi inte haft biljetter hade de tagit minst en timma! När vi kom upp så var de sjukt varmt och vindstilla så ångrade mitt klädval men tog av mig mitt linne och gick runt i sportbh så har fått en hel del färg idag. Har även sett helt otroligt vacker natur och berg. Så mäktigt att det är svårt att ta in att det faktiskt är på riktigt för ser ut som foton! Gick runt hela och det tog ett par timmar att gå runt för vi stannade så ofta och tog bilder och pratade med folk. Har helt klart haft en fantastisk helg med tanke på hur resten av veckan varit. Hoppas få reda på vad som händer med skolan och hur det går för barnen där..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar