måndag 18 december 2017

Inlåst

Min dag började med att jag var inlåst, Tone hade lämnat dörren på glänt när hon gick för att vandra Livingstonia men vakten hade sett att dörren var öppen och gått och stängt den och dörrarna är ju helt muppigt gjorda! De är två olika haspar på in och utsidan så man måste gå in och ut samtidigt för annars blir man in eller utelåst. På grund av att jag var inlåst så missade jag frukosten och pengarna var slut så kunde inte köpa någon heller. Vid nio så hade jag kurs i att göra armband men kan faktiskt inte påstå att det var någon kurs direkt, de gjorde ju typ allt för en. Gjorde en med den zambiska flaggans färger och så lite krumelurer på. Blev faktiskt väldigt nöjd och efter en liten bit så fixade jag felen själv trots att han hela tiden ville kolla och fixa till de.
Eftermiddagen spenderade jag på stranden men det gick knappt att ligga då sanden brände igenom sarongen. Hängde mest i vattnet men de var knappt så det svalkande om man inte simmade ut en bit men då var de dybotten och alla som känner mig vet hur livrädd jag är för dy och släke så det blev att hänga i det lite grundare och varmare vattnet.
På kvällen drack jag massa läsk för att göra av med så mycket kwacha som möjligt. 500 kwacha för en läsk vilket är typ 4 spänn! Det är ju ingenting så de blev en hel del!
Tones mobil hade fått fnatt när vi skulle sova så hon la ut den på verandan där den kunde durra för fullt i sin ensamhet. Dock resulterade de i en lite nervös Tone då hon var matlag och skulle fixa frukost halv 5 så hon kollade på min mobil flera gånger så blev lite orolig sömn för oss båda. På morgonen var mobilen dock borta och då visade det sig att vakterna hade tagit den för att ingen annan skulle ta den, snacka om uppmärksamma vakter!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar