måndag 25 december 2017

Julafton

Sovit helt okej inatt trots att vi stått parkerade längs med vägkanten. Kom en lastbil och höll på utanför och blev såklart lite misstänksam att vi höll på att bli rånade men det kändes inte en rörelse i hela bussen och de såg ut att hålla på vid sin egen lastbil så somnade om. Blev väckt strax efter sex precis som planerat och plockade ihop mina saker och la mig sen på sängen och sov fram till frukosten och efter frukosten la jag mig igen och somnade om fram till 13. Tagit igen hela Zanzibar sömnen tror jag, konstigt att jag sover bättre i bussen på dagen än i en säng och rum med AC.
Skinkorna är lite bättre idag än igår för igår var de helt sjukt vad ont de gjorde! Tog Alvedon mot smärtan men de hjälpte inte mycket. Fick starkare Alvedon av Johannes så kan vara en anledning till att det gör lite mindre ont idag. Helt sjukt att man behöver ta smärtstillande för att man bränt sig! Har inte bränt mig såhär illa på många många år, inte ens i Australien!
Stannade i en stad som heter Arusha tror jag, det är som dag och natt om man jämför med Dar, här är alla trevliga, rent och fint och framför allt organiserat. Det är inte kaos i butikerna och trafiken flyter på bra. Gillade verkligen stället!
Nu bor vi på en camping som verkar helt okej, ska bo här i tre nätter så om vädret tillåter imorgon så är min plan för dagen att tvätta och så städa bussen för det behövs verkligen! Kanske hinner och orkar med en liten promenad i byn också har dock noll pengar så lär inte kunna handla nåt.
Sjukaste av allt är att det kostar 10 $ för att bada i poolen och förra året höll en pojke på att drunkna så en annan hoppade i och räddade honom och krävdes sen på pengar för att han hoppat i utan att ha betalat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar