onsdag 27 december 2017

Mera safari

Skrev ett helt inlägg som försvann! Så irriterande!! Hur som helst så blev de safari i Ngorogorokratern idag. Måste säga att jag gillade mer safarin igår i Lake Manyana. Visst det var mycket vackrare natur i Ngorogorokratern men djuren var så långt borta, de kom närmare igår och det var samma djur så man såg inte något nytt. Men ångrar verkligen inte att jag åkte för naturen var ju helt sagolikt vacker med öppet landskap och berg i bakgrunden!
Vi fick se en lejonhane men tyvärr låg han och sov så man såg I princip bara en stor hårboll i gräset. Inga leoparder så nu hänger allt på Masai Mara!
När vi precis kommit tillbaka till campingen så kom det två Rosa bussar till så vi är nu typ 70-80 personer! Väldigt mycket folk och vi har ätit julbord som matansvarig med praktikant och några andra jobbat med hela dagen. De har lyckats riktigt bra måste jag säga!  Köttbullarna var ju bara så himla goda!
Imorgon åker vi vidare till det sista landet på resan som då är Kenya. Ska åka klockan 7 så jag som är matlag imorgon ska kliva upp vid typ kvart över 5 för att hinna fixa frukost till klockan 6.
Skrev färdigt ett inlägg men helt plötsligt så försvinner allt! Så irriterande! När jag sedan kommer tillbaka till bussarna efter att ha suttit i baren och ringt hem så har har några fulla människor druckit upp mitt vatten så har inget vatten att dricka imorgon. Lagom roligt.. Nej mitt humör är inte de bästa ikväll precis.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar