måndag 1 januari 2018

Flugit ballong

Var inte så jobbigt trots allt att kliva upp klockan 3.55 som jag trodde, gjorde mig klar och 4.10 möttes vi alla vid bilarna och fem minuter senare åkte vi iväg.
Vägen till ballongplatsen var väldigt guppig och det tog oss 1,5 timma att komma dit och på vägen så såg vi en flock med geparder som låg vid vägkanten. Fem stycken men de blev skrämda av alla bilar så de gick sin väg men de va riktigt häftigt att se!
Vi lyfte 30 min försenat och jag är  besviken faktiskt för de var inte alls särskilt häftigt eller intressant! Såg inga vilda djur bara massa byar, boskap, träd och buskar. De framställer de som att man ska kunna kolla på de vilda djuren i parken under soluppgången men solen hade gått upp en bra stund innan vi lyfte och som sagt såg vi inga vilda djur alls utan bara boskap. Plus att vi flög extremt lågt, bara 15-20 meter upp så ibland snuddade vi vid trädtopparna och jag lyckades ta ett blad från en buske, ska tydligen ge tur om man lyckas ta ett blad när man flyger luftballong.
Nej så bra var de inte att det var värt 425 us dollar! Frukosten var dock väldigt bra, perfekt stekta bacon och så scrambled egg till, mums! Såg också några hyenor när vi åkte till frukosten så då minsann såg man vilda djur men inte i luften!
I och med att vi var sena så kom vi inte iväg från Masai Mara fören vid 11 tiden så får se om alla hinner duscha innan middagen. Är avslutning/nyårsmiddag och jag ska äta nachos!! Mumsigt värre!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar