torsdag 2 januari 2020

Kanelolja mot tandvärk

Första dagen vaknade jag med tandvärk. Så typiskt men på bussen till vårat utflyktsmål så pratade vår guide om Sri Lanka och deras historia och kultur. Något jag fastnade för var deras sätt att behandla olika åkommor med oljor och jag fick prova en kanelolja att gnugga in på den onda tanden och tro det eller ej men de hjälpte! Blev helt chockad själv. Den är jättestark, smakar fruktansvärt och svider men de går över efter en stund. Så det är något jag ska ta med hem, i mängder! Den ska vara bra mot det mesta, till och med magsjuka men då ska man svälja den och om jag håller på att kräkas av att ha den i munnen hur ska det då gå att svälja den?!
Åt lunch vid ett jättefint ställe och sedan åkte vi till ett Buddhatempel och såg gamla skulpturer och fick såklart höra om buddhismen. 
Sedan åkte vi till hotellet och jag mådde inte alls bra, var jätteyr, illamående och skakig så gick och la mig direkt. Delar nu rum med en annan tjej, man brukar rotera vem man delar så man byter rumskompis ofta. 
Vi bor så himla fint och alla är så himla vänliga och trevliga. Det finns en jättefin pool, naturen runt är jättefin och även området är så himla fint. Just nu har vi förflyttat oss en bit in i landet så vi bor mer eller mindre mitt i djungeln. Man är konstant klibbig men inte alls så farligt som i Dar es Salaam och Zanzibar! De va hemskt! 
Åt middag med de andra och sedan blev det en tidig kväll. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar