torsdag 2 januari 2020

Elefantsafari

Idag blev det tidig morgon, halv 7 ringde klockan och då var det bara att masa sig upp och äta frukost. Känner mig fortfarande lite yr och skakig men kan ju inte stanna hemma när man ändå är här. Så har nu åkt iväg Sigiriya till Lions cliff? Ett typ berg med fantastisk utsikt. Dock väldigt många trappsteg. Orkade inte gå de allra sista men jag missade inte så mycket. Det var fin utsikt där jag stannade också och dessutom regnade de. 
Efter de så åkte vi och åt lunch och sedan blev det att åka en bit till och då var det dags för elefantersafari! Åkte runt i parken i ca en timma innan vi fick se de första elefanterna. Måste säga att de är ju inte så stora och mäktiga som de afrikanska och dessutom upplever jag att de är lite mer skygga. Men såklart häftigt att få se och de är ju så himla fina! De var en bebis också och hela flocken verkligen skyddade den lilla och ställde sig runt när de tyckte vi var för närgångna, hur fint är inte de?! Fick även se en ensam hane på väldigt nära håll, han var inte så blyg så fick några bra bilder men som sagt lyckas jag inte ladda upp några bilder här.
Nu är vi tillbaka på hotellet och jag ska helt klart duscha men först en sväng till poolen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar