fredag 21 januari 2022

Båtutflykt

Idag var det båtutflykt på schemat så vi drog iväg 9.30 och då åkte vi för att kolla på delfiner men det fanns knappt någon att se, fanns två honor som dragit sig undan flocken då de ska eller har kalvat men de kunde man knappt se så blev en liten besvikelse. Vi åkte sedan förbi ett ställe med massor av sjöstjärnor och sen åkte vi för att beställa lunch och sedan åkte ut en bit för att snorkla men det fanns ingenting att se utan var mest sjögräs sa de som hoppade i så jag satt kvar i båten och kollade på de andra som bara badade men vi var inte där särskilt länge eftersom det inte var någon som direkt snorklade. Vi åkte sen till en ö för att sola och bada och det var många andra där och liten strand så var lite trångt men de var en mysig ö. Solen gömde sig bakom molnen i princip hela dagen men jag lyckades ändå bränna mig på ryggen, kanske för att jag somnade till en bra stund när vi var på stranden. Efter besöket på stranden så åkte vi för att äta lunch och där fanns det en papegoja i ett träd och den var ju hur söt som helst! Rätt som det var hoppade han ner på bryggan och sprang till toaletten och klättrade runt där tills en ur personalen kom med en kvast och sträckte fram och flyttade tillbaka han till trädet. Där fick han en melon som han satt och smaskade länge på och han hade sen melon över hela näbben som han torkade av mitt grenarna.
Efter lunchen så skulle vi åka förbi Sloth island och kolla på sengångare men vi blev körda direkt tillbaka. Så vad vi betalade för idag vet jag inte riktigt, inga delfiner, ingen snorkling och ingen sengångarskådning.
Ikväll har jag duschat och det fanns vatten så har faktiskt tvättat håret vilket var skönt och behövligt. Var ute och åt på en mysig restaurang vid vattnet och god mat men dyr. 
Imorgon så ska vi lämna Bocas del Toro kl. 6.30 för att ta hoss vidare till nästa land som är Costa Rica. Vi kommer ha en bussdag imorgon så får väl passa på att sova på bussen imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar