torsdag 20 januari 2022

Cykelutflykt till Bluff beach

Kvällen blev lugn för min del, satt och pratade med några och sen gick dom så då satt jag själv och spelade spel på telefonen och sen fick jag sällskap igen en stund. 
Idag skulle vi åkt på båttur och kolla delfiner och snorkla och så men vi tyckte vädret var för dåligt så vi sköt upp den till imorgon och hyrde istället cyklar och cycklade till Bluff beach. Det fanns inte så många vanliga cyklar så fick hyra en mountainbike och de kändes så där eftersom jag aldrig cyklat på en. Jag med min astma och dåliga kondis var inte så pigg på att cykla alls men tänkte jag gör ett försök, får väl stanna och se saker på vägen isf men hör och häpna så cyklade jag 1 mil utan att knappt känna av astman. Jag var dessutom först väldigt länge men när det blev sandväg blev det lite jobbigt och jag cyklade omkull och fastnade med foten i hjulet men fick lite hjälp att få loss foten och de gjorde inte så ont så de gick bra. Dessutom regnade det den första halvan vilket var lite drygt men de är varmt så de gjorde inte så mycket. 
När vi nästan var framme så var det en kedja som hoppade av på en cykel och den hade kikat fast ordentligt för en kille stod jättelänge och försökte få loss den och sen kom det några surfare som gick förbi och såg det som hjälpte till men de pratade ingen engelska men även den killen kämpade på länge men fick loss kedjan till slut. När vi stod där och fixade kedjan så fick vi se en sengångare!! Den var långt upp i ett träd och svår att fånga på bild men fick nån film på den i alla fall. Tyvärr fick jag ingen bild på mobilen så kan inte ladda upp någon men kommer troligen se imorgon också och säkert massor i Costa Rica. 
Vi stannade på en bar på stranden där vi hittade ännu ett gäng från Rosa bussarna så vi var nästan alla där och chilla. Det regnade lite då och då men i det läget då går man till baren och dricker lite tills det lättar och då går man ut i solen igen men det är mest molnigt tyvärr även om solen kom fram lite. 
När vi skulle cykla hem så hade jag så ont mellan benen efter att ha cyklat på en smal och hård sadel så jag cyklade bara på utan att stanna särskilt mycket för risken var då att de skulle bli ännu jobbigare att sätta sig upp i sadeln igen så jag låg först i princip hela vägen hem. Stannade vid en skylt och tog foton och sen cyklade vi hem och de duggregnade lite den sista biten. Men jag är stolt över att ha cyklat 2 mil idag utan att ha kollapsat en enda gång! 
Tillbaka på hotellet så ordnade vi med hälsodeklarationen inför insesan till Costa Rica i övermorgon och jag försökte duscha men vattnet fungerar sådär här. Har du tex. spolat på toaletten så finns det inget vatten att tvätta händerna med. Så i duschen droppar det lite och sen slutar det och sen rätt som det är så sprutar det och sen slutar det helt. När jag stod där och tvålat in mig så stannade vattnet och jag stod och väntade i säkert 10 minuter men de kom inget vatten mer än några droppar så gav jag upp och klev ur och torkade bort tvålen istället. 
Ikväll har vi varit ett gäng till en indisk restaurang och ätit väldigt god mat och sen spelade vi lite kort och nu blir det att sova för imorgon ska vi på båttur. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar