söndag 16 januari 2022

Lååång resa

Nej fy nu är det bra drygt måste jag säga. Satt ju på Arlanda hela natten på en hård träbänk och vid 4 samlades vi alla och skulle sen börja att checka in. Det tog över en timma så det fanns inte mycket utrymme för att hinna med nåt annat, jag var sjukt hungrig för hade bara ätit lunch och inte hunnit med någonting annat och allt på Arlanda var ju stängt när jag kom. När vi ska gå igenom säkerhetskontrollen så inser jag att jag har ju för fan checkat in mina betalkort!! Fick smått panik för tänk om väskan kommer på vift! Var lite jobbigt också att jag inte kunde köpa nåt att dricka ens men en tjej lånade ut så jag kunde köpa en dricka i alla fall. Vi blev försenade från Arlanda och då slumrade jag till 10 minuter sen somnade jag 30 minuter i luften och insåg att min nackkudde inte var mycket att ha, den är så mjuk så man får nackspärr ändå. Satt i mitten, bästa platsen liksom också. Framme i Amsterdam så använde jag lite av mina dollar och köpte en ny nackkudde och en sallad innan vi gick till gaten.
När vi boardade så var det två ur personalen som pratade med några tjejer om att de skulle sluta argumentera emot och nyfiken som man är så spände man öronen åt sig och undrade vad det handlade om men fick inte veta så mycket mer än så. Även den här gången så hamnade jag i mitten och planet är fullt så finns inte plats att sätta sig någon annanstans heller. Efter en stund kom det ytterligare en ur personalen och pratade med tjejerna och det visade sig att de inte burit munskyddet ordentligt och sen blivit otrevliga när de blev tillsagda så flygvärdinnan sa att om de inte försäkrar att de kommer bära munskyddet som man ska så kommer de få lämna flygplanet. Då lovade de att de skulle göra det men har faktiskt suttit och kollat och de har dom inte riktigt.. Dock har jag också sett att personalen gått och kollat vid ett par tillfällen men då har dom såklart haft munskyddet på. Nu är det 3,5 timmar kvar och har då på dessa 7,5 timmar som vi flugit hitintills sovit 30 minuter. Trodde jag skulle vara så trött att jag skulle däcka på nolltid men inte då, mina ögon svider ordentligt men inte kan jag sova för det. Nu landar vi runt 17 tror jag så blir att hålla sig vaken ett par timmar till och sen tidigt i säng. 
Känns som att jag just nu har skavsår under ögonen dels av trötthet men också av munskyddet. Vill bara komma av planet och kunna röra på sig men munskydd måste vi bära hela tiden även utomhus, undantag när vi äter, dricker och på natten antar jag. Kommer bli jobbigt i värmen och brännan kommer bli vacker men jag är glad jag slipper regn, rusk, slask, kyla, snö, is osv. i fem veckor. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar