lördag 29 januari 2022

Positiv på covid

Ja alltså dessa covid tester vi gjorde visade på att 60% av gruppen är smittade men väldigt få har några symptom så några gick och testade om sig och då visade provet negativt. Tyvärr är våra tester redan inskickade till myndigheterna så vi måste stanna kvar här i Costa Rica i 5 dagar. Det är väldigt skumt med dessa tester och mycket tyder på korruption, även maffian kan vara inblandad på ett eller annat sätt enligt rykten, för att få turister att stanna kvar i landet så de tjänar pengar på oss. Dock tror jag mitt prov stämmer då jag har symptom men vi alla har hostat och snorat litegrann men ändå var vissa negativa. Dom som var negativa fick åka vidare till Nicaragua idag och vi andra har checkat in på ett "karantänhotell", vi har hotellet helt för oss själva och vi kan komma och gå som vi vill, det är ingen som kollar att vi verkligen är på hotellet. Vi har pool och vi ska ha över 30 grader varje dag och hotellet är fint och trevligt, vi har dock myror på rummet men lite myrspray så dog alla. När våra 5 dagar är över så flyger vi vidare till El Salvador och möter upp resten av gruppen och fortsätter resan som vanligt. Våra försäkringsbolag vill att vi fortsätter resan för att det kostar mindre för dom så vill vi avbryta och åka hem så får vi inte tillbaka några pengar från försäkringsbolaget men de betalar våra tester, hotell och flyg till El Salvador och får helt enkelt hoppa över Nicaragua, trist men jag är glad så länge jag får fortsätta resan. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar