lördag 29 januari 2022

Tamarindo

Nu ligger bloggen lite efter, detta skrev jag i onsdags. 
Jaha då var det jag som blivit sjuk också. Igår vaknade jag med en förskräcklig hosta, bara haft sån hosta när jag haft lunginflammation men det kommer ju inte över en natt och då blir man ju orolig för corona. Många är snuviga pga ACn så jag hoppas ju att jag bara är förkyld och inte har corona. Fick lite cocillana som dämpade den värsta hostan, jag hostade annars så jag klöktes. Vi hade bussdag så jag satt i bussen med munskydd och utan nån större fläkt då jag satt längst bak och där blåser det nästan ingenting men jag ville inte sitta längre fram för det är mer folk där, så det var bara att stå ut i värmen. 6 timmar senare så kom vi fram till Tamarindo och jag fick ett eget rum pga att jag är sjuk. Jag gick ganska omgående och la mig och vilade och kollade på tv, grey's anatomy på spanska! Så otroligt fult! Somnade vid  halv 12 typ och sov helt okej faktiskt, imorse tog vi alla pcr test eftersom Nicaragua kräver det och det kom ju ändå ganska lägligt för min del att testas men om det visar positivt har jag helt klart problem! Exakt vad som händer vet jag inte och det är inget vi ser över  heller fören vi har svar. Hade så himla gärna velat prova att surfa i Costa Rica eftersom de är ganska kända för det men får spara mina lungor lite känner jag. 
Har handtvättat lite kläder idag och tog en promenad och nu sitter jag i skuggan vid poolen och tar det lugnt. 
Var på utflykt på kvällen och såg en sköldpadda lägga ägg på stranden och vi hade även turen att se en liten bebis leta sig ner till havet och den var väldigt snabb och duktig att hitta hela vägen ner. Det var väldigt häftigt faktiskt att se.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar