lördag 22 januari 2022

Tortuguero national park

Imorse sov jag ut till klockan var halv nio ungefär och då gick jag upp och åt frukost och slappade en stund innan och ett gäng gick en tur i nationalparken. Det är tydligen inträde som vi betalat innan och vi fick en kod att visa upp men vi gick och vi gick och vi gick men vi kom aldrig till något ställe att visa någon kod. Tydligen så finns det jauguarer i parken så de varnade för dom men vi såg aldrig någon. Däremot såg vi massor av ödlor, två sengångare, massor av apor, papegoja och en orm. Ormen höll jag på att trampa på då den slingrade 30 cm framför fötterna. Försökte få ett kort men tog på min kamera och väldigt dålig bild då den smälter in då den var grön och väldigt smal och den gjorde sig redo för attack så det ut som så vi fokuserade mera på de och sen försvann den. Frågade sen när vi kom tillbaka vad det var för orm och bilden var så svårt att se men han trodde inte att den var giftig. När vi kom tillbaka så satt jag i en hängmatta och slappade och pratade med mamma en stund och så kom det en gatuhund som var jättemysig och satte sig bredvid och ville gosa så de gjorde vi. Var sen iväg och tog en smoothie på stan och de är så varmt! 35 grader så de var gott och svalka sig med en isig smoothie. Vi bor på andra sidan mot havet så här blåser de lite och är svalare.
Ikväll så har jag inga planer, lär troligen bara bli att slappa. Imorgonbitti åker vi vidare till nästa destination på resan som är La Fortuna där Arenal vulkan ligger som faktiskt är aktiv men ska inte ha haft utbrott sen 60-talet. 
Första bilden är på en apa som klättrar i träden. 
Här en sengångare som vandrar långsamt i träden 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar