lördag 19 februari 2022

Svimma på flygplanet

Efter en snabb dusch och packning så checkade vi ut och gick ut på stan och åt lunch. Jag beställde en vegetarisk burrito men när jag får in den så är det kyckling i den så fick säga till och inte ett ursäkta eller nånting utan servitören tog tallriken och gick och efter en stund kom en ny men inte heller då bad de om ursäkt. Blev ingen dricks där.
Shoppade lite innan det bar av till hotellet och där slappade jag lite i en hängmatta innan bussen gick till Cancun och flygplatsen. 
När vi kom fram så skulle vi checka in vid automater och sedan ställa oss i kö för att checka in väskan och då skulle vi också få en stämpel på ett kort som vi fyllde i när vi kom till Mexiko och de var man tvungen att gå till ett annat ställe och göra och sen gå tillbaka till incheckningen och få tillbaka boardingkortet. Väldigt märkligt system men de var så det gick till. På flygplatsen så åt vi lite mat som var skitdyr men ändå god. På planet hamnade jag bland mittensäterna men med folk från rosa bussarna bredvid vilket är trevligt så man kan prata och man känner personerna. Vi blev nästa en timma sena från Cancun och de är så drygt att bara vänta och vänta, vi är iof vana vid att vänta.. Kollade lite på sex and the city, åt mat och såg sen en sorglig film så satt och grät. Lyckades somna till ganska bra efter det men rätt som det är så vaknar jag och mår inte alls bra, känner att något är fel så fick panik och kastade mig ut från sätet och ramlar ner på golvet och där svimmar jag av. Kom flygvärdinnor och hjälpte till och även våra kära sjuksköterskor som vi har med på resan, de är helt fantastiska! Ville helst bara sjunka genom jorden när jag låg där mitt i gången med ett fullsatt plan med massa människor som glor och undrar vad som händer. Fick förflytta mig till en stol där flygvärdinnorna sitter och de ropade ut i högtalarna efter läkare ombord och de kom två stycken fort som attan och jag började ju piggna på mig men de kollade puls, syre och blodtryck men de var okej. Tror själv att det bara var ett blodtrycksfall, dock oklart varför, började må lite bättre men mådde väldigt illa. Lyckades ändå få i mig lite frukost och sen somnade jag om och vaknade inte fören vi hade landat och skulle gå av. Min stolsgranne hade plockat i ordning mina grejer då vi fick byta plats så jag satt längst ut istället fall något skulle hända igen. Jag lyckades trassla in mig i alla sladdar när jag ramlade ut i gången så var lite trassligt med alla sladdar där. Mådde inte så bra när jag vaknade så när de bredvid gått av gick jag över och la mig en stund medan alla gick av planet. Trots att vi var en timma sena så flög vi in den timmen så vi landade när vi skulle. 
Kände mig konstig i huvudet länge och var lite smått yr men det gick över efter ett par timmar och när jag ätit igen.
Nu sitter jag på planet till Stockholm och vi ska vara framme 18.10 så 2 timmar och 40 minuter kommer det ta innan vi är tillbaka i Sverige igen.

Flygresan gick ganska fort, tycker båda flygresorna gått ganska smidigt, kan bero på att jag faktiskt somnade på flyget och sov i säkert 2-3 timmar. Vi landade på Arlanda 30 minuter tidigare än planerat, det är vi inte vana vid! Hämtade bagaget sa hejdå till alla och sen tog jag bussen in till stan och gick till mitt hotell och ringde mamma och sen däckade jag på i sängen direkt efter vi la på. Var så himla trött så ögonen sved. Vaknade till nu så har bytt om lite och öppnat resväskan så kläderna får tina lite, de är både fuktiga och iskalla och jag vill gärna ha torra kläder på mig imorgon när jag åker hem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar