måndag 28 oktober 2013

Australia zoo

Igårkväll skypa jag med mamma för första gången, fick även hälsa på Qiwie! Laisa var på jakt så henne fick jag tyvärr inte se och Maja orkade inte mamma leta reda på så henne fick jag inte heller se. Men de va roligt att prata med mamma utan att känna att de kostar en halv förmögenhet!
Imorse blev det att kliva upp tidigt och hoppa in k duschen och raka benen och snabbt trycka i sig frukost innan bussen till Australia zoo skulle gå. Att besöka Australia zoo var verkligen helt fantastiskt! De va så stort och djuren hade de verkligen bra! De är svårt att få djur att trivas men inte en enda gång såg jag ett uttalande stereotypt beteende. De hade verkligen stora ytor och blev aktiverade väldigt mycket. Vi såg en krokodilshow där de matade en jättestor krokodil, så fick vi mata känguruna och klappa och kela hur mycket som helst! De va verkligen hur mysigt som helst! Jag var även iväg på ett lemursafari där man fick mata och ha en lemur på axeln, de va också hur mysigt som helst! Men dessa kängurur alltså, de var där vi spenderade den mesta tiden verkligen. De va så himla mysiga och keliga och underbara! Vi var en snabb sväng förbi Afrika delen också och såg giraffer, zebror och noshörningar. Fick även se när de aktiverade en tiger genom att låta han leka med en boll i vatten. Nej de va verkligen helt underbart så jag skulle vilja åka dit igen och se och göra allt vi inte hann med idag.
Planen för imorgon var att surfa men de ska tydligen åska och blixtra och regna som fan imorgon så jag tvivlar på att vi kommer göra de.. Annars blir de nog stan i alla alltför jag behöver en surftröja och sedan måste vi handla så vi kan laga massa goood mat!   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar