tisdag 29 oktober 2013

Flygresan

Jag kom på att jag inte berättat om själva flygresan hit så därför kommer det ett inlägg om de nu!
Min resa började den 25 september och jag flög då från Visby till Arlanda. När jag skulle säga hejdå till mamma så började mamma gråta men de gick bra för min del fram till jag kom in till gästerna, då gick de inte längre och jag grät som ett barn! Men flygresan annars gick bra.
På Arlanda mötte jag upp Simon och vi checkade in och vi blev hur lättade som helst när vi insåg att vi kunde checka in vårat bagage hela vägen! Vi satte oss sedan och väntade på att planet till Helsingfors skulle lyfta. Framme i Helsingfors så fick vi gå igenom ännu en passkontroll för att sedan få veta att planet var försenat 1, 5 timma! Väl på planet insåg vi att vi var de enda blondinerna på planet, alla andra var japaneser som jag gärna vill kalla japaner. Flög ett gigantisk plan och vi alla fick varsin filt, kudde och hörlurar plus att vi alla hade en egen tv skärm med en massa olika filmer och spel man kunde spela. Så den flygresan gick hur snabb som helst men sömn blev de knappt 3 timmar osammanhängande så man var ganska slut när vi landade i Japan.
I Japan så fick vi deklarera, fotograferas och lämna fingeravtryck innan vi fick komma in i landet. När vi kom ut på gatan hoppade vi på en buss som tog oss in till centrum och gick vilse ett par gånger. Jag var på jakt efter en kamera eftersom jag inte hade med mig någon och jag hade läst att de var billigt och smart att handla de där. Efter en massa varv i ett och samma hus hittade vi tillslut en elektronikaffär och jag har sett en större alltså! Ungefär lika stort som IKEA men bara med elektronikprylar! Jag hittade en kamera och minneskort och skulle betala men inget av mina kort fungerade så Simon fick betala. Allt som allt gick det på 896 eller något sånt så de var ett bra inköp!
Vi mellanlandade i Osaka i 12 timmar så vi hade en hel del timmar att fördriva så vi hade ganska tråkigt där ett tag.. Men när vi väl fick checka in så satte vi oss i några massagestolar och fördrev dem sista timmarna. Plus att vi hade väldigt roligt åt mina strumpor som fastnade i skorna, de såg verkligen ut som att de tillhörde skorna! På planet mot Cairns så somnade alla utom jag, jag satt och kollade film nästan hela den 7 timmar långa flygresan. Väl framme på flygplatsen så måste man ju deklarera och massa och de var såklart intresserade av min medicin och vi fick gå till en typ avdelning och så fick en liten hundvalp nosa igenom men den markerade inte så de var bara fritt fram att gå vidare.
När vi kom till hostelet så fick vi inte checka in förens 6 timmar senare så vi gick till lagunen och kollade in området vid havet. Så gick vi och besökte olika typ resebyråer och kollade vad som fanns att göra. Vi bokade in en tur till regnskogen och sedan hade klockan blivit tillräckligt för att få checka in. Resten av dagen spenderades på rummet och jag hade sån hemlängtan så jag grät i säkert 4 timmar. Ringde mamma och pratade ganska länge och vi kom fram till att jag behövde sova och sedan ge det någon vecka. Nästa dag mådde jag betydligt bättre och sedan har tiden bara runnit iväg och de har redan gått en månad!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar