onsdag 23 oktober 2013

Bästa stället i Australien

Vi bodde på pippies beach house i Rainbow Beach och det var ett helt okej hostel. Efter kackerlackeincidenten så ville varken Simon eller tyskarna vi delade rum med ha dörren öppen men pga min astma så hade vi inte mycket till val faktiskt. Det fanns ingen AC så luften var ju usel så de var bara att stå ut med åt de kanske kom in någon kackerlacka. Sov annars ganska bra, vaknade tidigt men låg och drog mig i 3 timmar innan jag klev ur sängen.
Eftersom vi bara några dagar efter att vi kom till Australien ansökte om tax file nummer och Simon fick sitt för snart 3 veckor sedan så började jag bli lite orolig. Så jag gick till Tribal travel och frågade om de kunde hjälpa mig. Efter några samtal så kom det fram att jag var tvungen att ansöka på nytt. Sagt och gjort och 2 timmar senare får jag mail om att mitt tax file nummer var klart! De hade fel mailadress så det var därför jag inte fått något. Men nu har jag de och kan börja jobba när jag vill.
På kvällen lagad vår nyfunne vän från Frankrike, som dessutom är kock, en helt gudomligt god middag åt oss! Pasta med biff och en grönsaksröra. De var så fruktansvärt gott och jag blev så mätt att jag vaggade fram när jag gick! Efterrätten bestod av typ crepes med nutella och bananmos, även de galet gott men jag var så mätt så jag mådde på riktigt dåligt! Spelade några varv Uno och sedan gick vi och låg oss. Jag hade problem med astman så de tog ett tag innan jag somnade och dessutom fick rummet bredvid en kackerlacka hos sig så de skrek ju så de blev hesa! Men de lyckades döda den tillslut i alla fall och jag kunde försöka sova min skönhetssömn! Tidigt nästa morgon blev det att packa ihop och checka ut och sedan gå till bussen som skulle ta oss till Noosa och here we are!
Vi bor på ett helt galet fint hostel! Ganska nybyggt, rent, litet och helt okej läge. På rummet har alla varsitt värdeskåp att låsa in sina saker i och dessutom har alla minst ett eget eluttag vid sin säng! Vi gick en vända ner till stranden och badade men de var så strömt och starka vågor så jag slogs omkull och hamnade rakt i en turbulent våg så jag hann få lite panik men jag klarade mig oskadd, förutom att jag fick hela huvudet fullt med vatten! Efter de gick jag upp och skulle sola men de blåste för mycket så pallade inte med all sand som trängde sig in överallt! På vägen tillbaka så gick vi vilse och yrade runt i miljonklassens villaområden.. Tillslut kom vi tillbaka till hostelet och där ville de ha modeller/skådisar till en reklamfilm de spelade in så de blev att sätta sig vid poolen och dra in magen och se snygg ut och så fick jag även hoppa bomben två gånger för att de skulle få så bra bild som möjligt. Ikväll har de haft pizza kväll och man fick äta så mycket pizza man orkade och jag fick i mig 13 slicer och det var endast en kille från England som lyckades klämma i sig lika många! Simon och resten av alla tjejer åt mellan 4-7 slicer så jag kände mig riktigt tjock där ett tag. Imorgon blir de stan och sedan tänkte vi hyra bräda och försöka oss på att surfa lite men först lite skönhetssömn!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar