torsdag 17 oktober 2013

Surfing

Har haft min första surflektion idag och de var hur kul som helst! Den första vågen jag försökte att ta tog jag också! Jag stöd upp på brädan hela vägen in till stranden! Kände mig hur stolt som helst! MensenMen sedan blev det ett par ramlingar och jag fick en sån jäkla kallsup så mina bihålor och öron fylldes med vatten och astma började smyga sig fram så fick sätta mig på stranden en stund. Efter lite vilande kände jag mig redo att fortsätta så ut i vattnet igen och ta några fler vågor. Jag tog en våg och var nästan inne på stranden när en annan tjej kommer i min väg och vi krockar och jag ramlar av och slår i foten i sanden. Haltade mig upp till land och en av lärarna kom upp och trodde jag hade fått kramp men så var ju då inte fallet. Så de viftade efter livvakten som kom med sirenen på och så blev det att sitta med foten högt och med en massa kalla påsar med is i 30 minuter sedan lindade han foten och jag haltade bort till resten av gruppen. Fick skjuts till bussen och sedan blev de att snabbt byta om och åka till scooterroo, vi fick alltså köra motorcykel runt och se massa kängurur och wallabies. Så fina och så nyfikna, de blev inte ens rädda när vi kom 30 pers på motorcykel! Fick se solnedgången och sedan åkte vi hem igen. Ikväll har jag haft ett astmaanfall så jag fick till och med ta mina kortison tabletter!Imorgon så planerar jag att gå till apoteket och se om de har några bra kortison tabletter för de jag har börjar ta slut..   Alltså de var verkligen så jävla roligt att surfa så jag ska definitivt satsa på att lära mig! Nu vet jag ju ungefär hur man gör så ska ta varje chans jag får att hyra en bräda! Imorgon skulle jag egentligen haft lektion också men jag måste nog vila min fot så får göra de någon annan gång tror jag.. Men fan vad jag ska surfa under min tid här!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar