söndag 24 november 2013

Irriterad i Surfers Paradise

Igårkväll så åskade och blixtrade de som aldrig förr, regnet stöd som spön i backen verkligen så de blev att ligga på rummet hela kvällen.
Sov helt okej natt, vaknade typ en miljon gånger men lyckades somna om hyfsat fort igen. Idag har jag varit riktigt irriterad. Började ändå ganska bra imorse, Karin och jag kollade på vad vi ville göra när vi var här och bestämde oss för att gå in till stan och boka in lite aktiviteter. Men då kom de som började göra mig irriterad, vi reser med en kille också som inte kan ta något som helst ansvar eller har någon som helst framförhållning. Man måste tala om för han när han ska kliva upp, när det är dags att gå men eftersom allt tar sån tid så måste man vänta så mycket på han. Typ som igår när vi skulle checka ut och vi hade bestämt att vi skulle dra vid 9, okej jag var inte heller snabb hur sängen men så fort jag vaknat så såg jag i alla fall till att göra mig klar för att dra så snart som möjligt, men han låg kvar i sängen och tittade på när jag packade och först när jag sa till han att vi skulle gå snart så fick jag ett "jaha ska vi dra?" Suck! Dessutom ställer han sig och sorterar och packar väskan och går och äter frukost och har sig så vi fick vänta i nästan 1 timma innan han var klar. Idag när vi då skulle gå så fick han för sig att han var tvungen att gå iväg och handla mat inne i centrum (fast vi just diskuterat att gå in till centrum och boka aktiviteter) så han gick iväg och vi väntade och väntade på att han skulle komma tillbaka. Över 2 timmar senare kommer han tillbaka och då vill han äta, dessutom hade han gått runt i buiker och handlat en massa annat onödigt skit! På riktigt, de förstörde hela vår dag eftersom vi var tvungna att sitta och vänta på att han skulle komma tillbaka! Så jag var lagom irriterad så när vi så att vi skulle gå in och boka så ville han ju inte gå hela vägen tillbaka men de var de bara för han att gå tillbaka in till centrum igen om han ville hänga med på några utflykter! Det är som att resa med ett stört barn!
Karin och jag bokade i alla fall in oss på en surflektion imorgon och sedan ska vi besöka en massa parker, typ vattenpark, nöjesfält och nån mer park. Så vår vecka här kommer gå hur fort som helst och jag vet inte vart jag ska ta vägen härnäst, Karin ska möta upp sin kille i nästa vecka typ så om jag inte har fått något jobb kanske jag åker ner till Sydney och sedan försöker hitta jobb där eller i Melbourne eller Adelaide.
Hur som helt när vi var på väg tillbaka till hostelet så började de åska och hagla som fan verkligen så vi blev mer än dyngsura! Just nu hänger allt på tork i solen så hoppas de torkar innan nästa skur kommer. Jag tvättade idag också och här är det gratis att tvätta vilket är galet nice, dock kostar de 3 dollar att tumla men de är de ju värt när man fick tvätta gratis! Dessutom tumlade det länge så kläderna blev torra, i Noosa kostade de 1 dollar för 7 minuter vilket inte räckte så där gick tvätt och tumling på typ 8 dollar vilket är typ 50 svenska kronor! Inte så roligt när de regnar så mycket som de gjort den senaste tiden så man inte har kunnat hänga ut de på tork.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar