tisdag 26 november 2013

Surflektion i Surfers Paradise

Imorse så blev jag väckt vid 4 av att några killar i rummet kom hem från sin krogen runda. Fick även veta på morgonen sen att de hade legat en kille på golvet och sovit, ingen som egentligen bodde där men han hade fått tag i 2 filtar och en kudde för de låg på golvet när vi vaknade. Lite läskigt att man inte märker när någon kommer in men i och för sig har man vänt sig vid att sova med massa ljud omkring sig och är personen ganska tyst så är det kanske inte så konstigt. Fast att han lagt sig på golvet med filt och kudde från hostelet så kan man ju börja undra varför..?
Hur som helst så har vi haft surflektion idag, gick sådär måste jag säga. De var helt annorlunda mot första lektionen jag tog, upplägget var helt annat och dessutom var vågorna otroligt mycket starkare än sist så de var jättesvårt att ta sig ut och hinna upp på brädan innan man blev bortspolad. Vi var endast 5 pers på lektionen och eftersom jag hade så mycket problem att komma upp på brädan fick jag lite privat undervisning och hjälp att komma upp så jag lyckades stå upp några gånger tillslut. Men som sagt vågorna var inte att leka med så mycket av stranden var avstängd pga strömmar. Efter lektionen så la vi oss på stranden och solade och sedan gick vi hem och jag försökte ringa jobb men fick inget svar så har smsat men ännu inte fått svar så jag ska försöka ringa igen och höra annars vet jag inte vad jag gör.. Ikväll har Karin och jag lagat köttfärssås igen så vi har ätit de i 3 dagar nu och de lär bli imorgon också! Mumsigt!!
Annars har  i suttit ute och pratat och flummat, vi har googlat på massa saker vi undrat och bland annat så ville vveta hur stora fladdermössen blir här då de är gigantiska och vi fick veta att de kan bli upp emot 170 cm i vingbredd!! Helt stört ju, tänk att bli attackerad av en sån! Då gjorde man nog på sig tror jag! Nu ska jag sova för imorgon blir de upp tidigt för vi ska besöka en typ nöjespark imorgon! Troligtvis movie world så mer om de imorgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar