tisdag 5 november 2013

Nosa National Park

Skrev ett jättelångt inlägg som bara försvann så jag blev lite sur och nu har jag surat klart och ger mig på att försöka komma ihåg vad jag skrev.
Jag fick i alla fall sova ut inatt, gick och låg mig tidigt och och somnade som en stock, dock hände något mitt i natten för helt plötsligt var vi 3 personer vakna som dessutom var kissnödiga! Så när de var åtgärdat återgick vi till våra skönhetssömn. När jag sedan vaknade var alla borta så jag låg och njöt av att vara ensam. Tyvärr var jag ju tvungen att byta rum så de var bara att byta nyckel och släpa upp alla mina saker till ett nytt rum.
Väl på rummet började jag gå igenom min packning för typ hundrade gången, jag kan inte förstå var alla saker kommer ifrån! Jag har slängt typ hälften av alla mina kläder och köpt typ 5 nya plagg. Ändå har jag typ 5 väskor! Jag har min stora ryggsäck, en liten ryggsäck, en väska med medicinerna, en väska med torrvaror och en kylväska. Jag har dock nu införskaffat en liten resväska så medicinerna och torrvarorna plus lite annat smått och gott har plats i den så jag slipper gå och bära på allting. Som tur är så lär ju 3 väskor försvinna när jag åker hem eftersom all mat kommer vara borta och typ all medicin också. Så jag lär nog komma hem med lika många väskor som när jag åkte hit alltså 2 stycken.
Har funderat väldigt mycket på hur jag ska göra med ett par skor jag har med mig. Jag köpte dem nya precis innan jag åkte just för att de är så bra och bekväma skor. Men eftersom man bara går runt i flip flop, eller thongs som man säger här, så har jag inte fått någon användning av dem. Funderar på att skicka hem dem men de lär typ kosta lika mycket som att köpa dem nya men de var väldigt svåra att få tag i så de känns inte helt bra att slänga eller ge bort dem heller.. Så jag vet verkligen inte vad jag ska göra....
Annars har dagen bestått av promenad. En väldigt lång promenad! Simon har jobbat så Ulla och jag har gått en slinga i national parken. Vi har gått den längsta och de tog oss typ 3 timmar. Vi gick förbi en himla massa fina platser och fick dessutom se typ 5 nakna gubbar då vi passerade en nudiststrand. Vi gick även ner för en himla massa trappor, skulle ha räknat dem men de var så många så orkade inte. När vi kom tillbaka slängde jag mig i poolen och tog en varm dusch och sedan åkte vi iväg till affären och handlade lite saker. Jag höll dock på att frysa ihjäl så jag sprang rakt upp på rummet, när vi kom tillbaka, för att värma mig men inser att de är ännu källare på rummet så jag skriker och hoppar i sängen och drar filten om mig och blir kvar där tills jag fått upp tillräckligt med värme för att byta om till långbyxor och tjocktröja. Märkte då också att vi delar rum men en svensk tant, eller dam kanske man säger. Hur cool och häftig som helst!! Hon är från Skåne, typ 69 år och har jobbat i Mexiko som volontär i 6 månader och reser nu runt i Australien på egen hand. Hon har även rest runt i Sydafrika för typ 30 år sedan. Jag ska bli precis så när jag blir äldre!
Ikväll har jag mest legat i min säng, har så himla ont i fötterna så jag kan knappt gå! De är även svullna i trampdynorna så jag går på hälarna när jag ska någonstans vilket ser extremt roligt ut! Har även kollat lite på Mia och Klara, lyckades få tag i första säsongen så har kollat lite på de och skrattat så tårarna sprutar!
Vad som händer imorgon är lite oklart, om vädret tillåter så blir de stranden annars har jag absolut ingen aning!

Bilder kommer imorgon när jag lagt in dem på plattan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar