lördag 30 november 2013

På egen hand

Idag så lämnade jag Surfers Paradise för att resa vidare på egen hand. De har gått jättebra, har varit lite förvirrad när de gäller att hitta saker. Jag menar när man är fler så ser man mer och man hjälps åt (gäller inte alla dåda!). Har nu i alla fall checkat in på hostelet jag ska bo på nu under 4 nätter och jag kan inte säga att jag stormtrivs precis. Bor i ett 6 bäddsrum med bara tjejer, de är ganska stökigt på rummet och min säng är klädd i plast så de låter som fan när man rör på sig, dessutom så gnisslar den något så fruktansvärt! Kan inte säga att de är de fräschaste stället, har i och för sig inte sett mig omkring men de jag har sett är sådär... Men jag får väl stå ut dessa dagar och göra de bästa av situationen, lär nog hänga en del på biblioteket då de hade gratis internet där. Bor ganska centralt dock vilket är skönt, jag har liksom gångavstånd till centrum osv. Har utsikt över centrum och jag kan se pariserhjulett. Mitt fokus dessa dagar ska ju vara att söka jobb men eftersom de inte fanns gratis Internet här så ska jag gå till biblioteket och se om de är bra annars får jag väl köpa de här..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar