lördag 30 november 2013

Surfing och bilder

Jag tyckte inte att de kändes rätt att åka  med en främmande människa så jag avbokade de och bestämde mig för att åka tillbaka till Brisbane några nätter. Hostelet jag bor på nu var fullt så kände mig lite tvungen.
Dagen idag har annars bestått av att söka jobb men de flesta är typ fullsatta så har ännu inte fått tag i något. Vi fick in en svensk tjej på rummet igår som heter Nathalie och är från Malmö, riktigt trevlig prick så Karin och jag drog iväg med henne till stranden och hyrde varsin bräda. De var inte lätt men vågorna var mindre än i måndags men de kommer så tätt så man får aldrig chans att vila och de är ju ganska starka så de är inte alltid lätt att stå emot. Men jag lyckades ställa mig upp på några i alla fall, typ bebisvågor men man måste ju börja någonstans. Kul var de i alla fall, annars har vi spendera tid här på hostelet med att tvätta, duscha och packa. Känns verkligen som att jag har plats för allt nu! Hur underbart som helst och dessutom så vart de inte så himla tungt.
Morgondagens sysselsättning kommer då bli att åka till Brisbane och bli upphämtad av hostelet i centrum och sedan kolla in området. Kommer ju nu för första gången att resa själv så jag är lite nervös men är ganska säker på att de kommer gå bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar