torsdag 5 december 2013

Äckligt varmt

Eftersom det inte finns någon AC på rummet så har de ju varit helt galet stört varmt inatt! Solen ligger dessutom på här hela eftermiddagen och kvällen och de gör ju inte saken bättre. Idag har det dessutom varit äcklict varmt och kvavt! 33 grader och så kvavt så man svettas till och med i poolen! Känner mig verkligen hel äcklig för man är så klibbig och dan. Har hängt vid poolen hela dagen och badat och försökt sola men man var typ tvungen att va i vattnet för att inte dö av värme, fast de var knappt så poolen svalkade faktiskt.. Har dock lyckats sola i 2 timmar i stekande sol utan solskydd och ändå inte bränt mig! Har faktiskt inte bränt mig alls under min tid här och jag har inte smörjt in mig alls den senaste tiden. Måste ha blivit härdad eller nåt!

Fick just höra av en person från England att hon trodde jag var från Australien för min engelska var så bra! De gjorde mig lite glad men jag vet ju att min engelska inte är den bästa men de stärker självförtroendet varje gång någon säger de så man vågar prata mer och mer och ibland inser man att man har ganska bra engelska trots allt. Man träffar verkligen många med betydlige sämre engelska än en själv som man ofta får hjälpa att få fram rätt ord. Min engelska har blivit mycket mycket bättre sedan jag kom hit, har lärt mig många nya ord och jag har lärt mig att förklara fram ord som jag inte vet vad de heter. Lite av poängen att åka hit var ju just att bli bättre på engelska och de har gett resultat att behöva prata engelska varje dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar